Badanie: Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po gwarancji

Problemy z żywotnością urządzeń elektronicznych to coraz powszechniejsze zjawisko. W blisko co trzecim gospodarstwie domowym (32,2%) w ciągu ostatniego roku awarii lub uszkodzeniu uległo jedno takie urządzenie, a w blisko co drugim (43,1%) nawet dwa lub trzy. Co ciekawe, najczęściej psują się one już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji – tak uważa aż 51,9% badanych.
– Dziś tylko z nostalgią możemy wspominać niezawodne urządzenia sprzed lat, które służyły w domu przez długi czas. Obecnie produkcja ma charakter masowy z naciskiem na efektywność kosztową, co nie zawsze pozytywnie wpływa na ich jakość i żywotność. W przypadku awarii po wygaśnięciu gwarancji, możemy się ubezpieczyć – komentuje Paweł Zieliński, CEE Products & Underwriting Manager, Consumer Electronics w AXA Partners.
Zdecydowana większość ankietowanych (59,9%) udzieliła pozytywnej odpowiedzi na pytanie o chęć skorzystania z odpłatnego przedłużenia gwarancji na elektronikę w momencie zakupu urządzenia.
Najchętniej „przedłużoną gwarancją” Polacy objęliby: sprzęt AGD - 56% wskazań; komputer i laptop - 54,4%; sprzęt RTV - 43,8%; oraz smartfony - 33,4%.