PARTNER PORTALU

Badanie: Europejczycy chcą wydawać pieniądze na zwiększanie wygody w domu

Autor: dlahandlu.pl 27 stycznia 2021 16:52

Badanie: Europejczycy chcą wydawać pieniądze na zwiększanie wygody w domu Ponad połowa (52%) Europejczyków prawdopodobnie kupi w ciągu najbliższych 12 miesięcy nowy sprzęt AGD. Fot. Shutterstock

Firma Samsung sprawdziła, jak doświadczenie pandemii wpłynęło na postrzeganie przez Europejczyków tego, co cenne w życiu osobistym i w najbliższym otoczeniu. Z badania wynika, że 1 na 3 Europejczyków za priorytetowe uważa takie zakupy do domu, które poprawiają  emocjonalny lub mentalny dobrostan. Dla 37 proc. badanych istotniejsze jest dziś kupowanie rzeczy, które zwiększają wygodę życia w domu.

Wyniki badania pt. „Zdecentralizowane życie: od nawyków wyrobionych w czasie lockdownu po nowy sposób życia” przeprowadzonego przez firmę Samsung pokazują, jak dzięki technologii i możliwości pracy z dowolnej lokalizacji, znaczna część Europejczyków zaczęła inaczej postrzegać swoje relacje z rodziną, społecznościami i własnymi domami. Prawdopodobnie wiele nawyków, które wyrobiliśmy sobie podczas lockdownu, nie tylko zostanie z nami w nadchodzącym 2021 roku, ale także na dłużej zmieni nasz sposób życia.

Przestrzeń mieszkalna jako „przedłużenie” siebie: nowa psychologia domu

Doświadczenie pandemii wzmocniło emocjonalną więź wielu osób z ich przestrzenią mieszkalną. 39% Europejczyków wyraźniej niż kiedykolwiek postrzega swój dom jako miejsce, w którym mogą wyrażać siebie, a 37% twierdzi, że dziś bardziej niż przed pandemią zależy im na wyglądzie domu. W Polsce ta tendencja jest jeszcze bardziej widoczna – aż 53% Polaków postrzega swój dom jako przestrzeń do wyrażania siebie. Sugeruje to, że dobiegający końca rok fundamentalnie zmienił sposób, w jaki ludzie projektują na swoją przestrzeń mieszkalną, biorąc pod uwagę aspekty takie, jak osobowość, status społeczny i osobiste wartości.

Mimo tego, że spędzaliśmy w domu znacznie więcej czasu, wyniki badania sugerują, że zamiast znudzić się tą przestrzenią, czujemy się znacznie bardziej z nią związani. Dla 64% Europejczyków dom w czasie pandemii stał się „bezpieczną przestrzenią”.

Zmiana myślenia o domu, powoduje także zmiany w nawykach zakupowych. Co trzeci (33%) badany twierdził, że w porównaniu do czasów przed pandemią, dziś ważniejsze są dla niego przedmioty poprawiające emocjonalny lub mentalny dobrostan, natomiast dla 37% istotniejsze jest dziś kupowanie rzeczy, które zwiększają wygodę życia w domu.

Europejczycy (spośród zaprezentowanych im opcji) aż 10-krotnie częściej wybierali inteligente technologie i sprzęty domowe (38%) niż markowe ubrania (4%) czy dodatki (3%). Coraz większa popularność „szykownego wnętrza” jest również widoczna w danych Samsung, z których wynika, że ludzie coraz częściej wyszukują elementy luksusowego wyposażenia domu.

Nowa codzienność – jedzenie, sen, praca i trening: wypracowane podczas lockdownu rytuały pozostaną z nami na dłużej

Zmieniło się nie tylko to, czym jest dla nas dom, ale również to, jak spędzamy w nim czas. Dziś aż 41% Europejczyków podejmuje w nim aktywności, których nigdy wcześniej nie realizowali w swojej przestrzeni mieszkalnej.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8692
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,30

  • Min

    1,66

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.