Badanie: Polacy kupują odzież "hybrydowo"

Autor: dlahandlu.pl 20 lipca 2020 09:18

Stopniowy powrót do normalności i kolejne etapy odmrożenia gospodarki przyczyniły się do ponownego wzrostu w sprzedaży detalicznej, co wpłynęło na spadek sprzedaży online, szczególnie w branży modowej. Przepływ użytkowników z sieci do galerii odczuły przedsiębiorstwa z grupy tekstylia, odzież, obuwie, ponieważ handel online zanotował spadek, z 61,3% do 26,8% w maju, a kwiecień był rekordowym miesiącem dla e-commerce w udziale sprzedaży. Według badania przeprowadzonego przez Gemius dla “E-commerce w Polsce” aż 73% internautów deklaruje kupowanie online. Dane te mogą sugerować hybrydowy model zawierania transakcji, czyli połączenie tradycyjnej i wirtualnej formy zakupów.

Wraz z obniżonym zainteresowaniem zakupami offline, część marek zdecydowała się ograniczyć liczbę sklepów stacjonarnych i wykorzystać omnichannel w swojej sieci handlowej. Według ankiety przeprowadzonej przez Grupę Domodi w maju, aż 28% sklepów odnotowało wzrost przychodów w e-commerce, a 18% “znaczący” wzrost. Liczby te jasno wskazują rosnący trend sprzedaży online - aż 68% marek prognozuje wzrost na przyszłe lata.

Pandemia zweryfikowała nawyki konsumentów, tym samym przechylając szalę na rzecz sprzedaży online. W trosce o swoje zdrowie i bliskich klienci odkryli na nowo korzyści płynące z internetowych zakupów. Głównymi czynnikami motywującymi do zakupów online są: brak konieczności wychodzenia z domu, bezpłatna wysyłka, wydłużony okres zwrotu czy możliwość porównania cen produktu na wielu platformach. Jak podaje urząd statystyczny Eurostat: sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 1,7% r/r w maju, co jasno wskazuje, że Polacy wciąż chętnie wydają pieniądze na dobra konsumpcyjne, a jedyne co uległo zmianie to sposób nabywania produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6264
Ilość aktualnych ofert: 459024

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,41

  • Min

    0,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.