Baltona po I półroczu zwiększyła przychody, ale wciąż jest na minusie
Grupa Baltona zwiększyła w pierwszym półroczu 2018 roku przychody do 203,1 mln zł, ze 169,5 mln zł rok wcześniej. Na działalności operacyjnej grupa wykazała stratę 2,2 mln zł wobec 118 tys. zł zysku w pierwszym półroczu 2017 r.
Na poziomie netto grupa miała 4,2 mln zł straty, wobec 713 tys. zł straty rok wcześniej.
Jak podaje spółka, w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2018 r. grupa zwiększyła przychody o prawie 19,8% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2017. W porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku detaliczna sprzedaż ogólnodostępna spadła o 4 proc., detaliczna sprzedaż wolnocłowa wzrosła o 44 proc., natomiast sprzedaż hurtowa i shipchandling spadła o 43 proc. Wzrost przychodów ze sprzedaży był wynikiem uruchomienia sklepów w nowych lokalizacjach oraz wzrostem liczby pasażerów.
Przeczytaj także:
Jeśli chodzi o obszar kosztów największy wzrost (w wartościach bezwzględnych) w porównywanych okresach dotyczył wartości sprzedanych towarów i wyniósł 16,2 mln tj. 13,9 proc. Wzrost kosztów czynszów i pozostałych usług obcych wyniósł 14,8 mln zł, natomiast koszty świadczeń pracowniczych wzrosły o 3,5 mln zł. tj. o 23 proc.
- Wzrost kosztów w kategorii czynszów oraz pozostałych usług związany był w szczególności z koniecznością poniesienia kosztów związanych z nowymi lokalizacjami, w których działalność została rozpoczęta w I połowie 2018 roku, co wiązało się w znacznym zakresie z procesem uruchamiania sprzedaży w poszczególnych lokalizacjach. Ponadto należy wskazać, iż w I półroczu 2017 roku Grupa prowadziła działalność na lotnisku w Gdańsku, dla którego relacja przychodów do kosztów była satysfakcjonująca z punktu widzenia osiąganej dotychczas marżowości. Z kolei w I półroczu 2018 roku w miejsce działalności w Gdańsku Emitent rozpoczynał lub właśnie rozpoczął działalność z nowych lokalizacjach – informuje spółka.
Przeczytaj także:
Mając na uwadze początkowy okres poszczególnych koncesji w stosunku do dojrzałej koncesji w Gdańsku, zamkniętej w pierwszym półroczu 2017, aktualny poziom sprzedaży w nowych lokalizacjach nie osiągnął w ocenie spółki optymalnego stanu, co wpłynęło na niekorzystną relację uzyskanych przychodów względem poniesionych kosztów.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 13:07 83 proc. pracowników Biedronki to kobiety, 74 proc. z nich zajmuje stanowiska...
- 13:00 Pierwszy automat do odbioru paczek z AliExpress na warszawskiej Woli
- 12:56 KO domaga się wstrzymania fuzji Orlenu i Lotosu
- 12:53 Ekspert o pandemii: nie jest jasne, czy sytuacja jest lepsza niż podczas...
- 12:48 Lidl płaci stażystom 3500 zł brutto
- 12:44 Żabka przejmuje Maczfit
- 12:43 Konsumenci nie chcą GMO
- 12:40 530 tys. użytkowników korzysta z aplikacji Hebe
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Polski rząd ws. "czeskich półek": Polsce przysługuje prawno wniesienia skargi do Trybunału Sprawiedliwości UE
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.