Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sephora z zyskiem 24 mln zł

W 2021 r. spółka Sephora Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w kwocie 583 mln zł. Zysk to 24 mln zł. Sieć zamknęła 4 placówki. W planach ma weryfikację istniejących drogerii pod kątem ich rentowności.
Reklama

Sephora Polska: Dwa otwarcia, cztery zamknięcia

Na koniec grudnia 2021 r. sieć Sephora miała w Polsce 88 perfumerii czyli dokładnie tyle samo, co na koniec grudnia 2020 r. W jednej lokalizacji była gruntowna przebudowa, w siedmiu renowacje. Otwarto dwie nowe placówki (Zielona Góra i Rzeszów), a zamknięto cztery: Auchan Gliwice, Malta Poznań, Auchan Łomianki i Turzyn Szczecin.

W 2021 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 24 mln zł. Przychody ze sprzedaży to 583 mln zł. 

Przypomnijmy, że w 2020 r. spółka miała stratę w wysokości 14 mln zł.

W roku 2020 trzy perfumerie zostały gruntownie przebudowane: Arkadia Warszawa, Magnolia Wrocław i Floriańska Kraków. W jedenastu perfumeriach przeprowadzono renowacje (Pasaż Grunwaldzki Wrocław, Promenada Warszawa, Plaza Poznań, Trzy Stawy Katowice, Echo Kielce, Agora Bytom, Mazovia Płock, Plaza Rzeszów, Aleja Bielany Wrocław i Galeria Bałtycka Gdańsk), a kolejne pięć perfumerii poddano mniejszym unowocześnieniom (Warszawa Marki, Kraków M1, Warszawa Nowy Świat, Plaza Lublin, Słoneczna Radom). Do końca 2020 roku zamknięte miały zostać trzy perfumerie: Warszawa Bemowo, Plejada Bytom, Renoma Wrocław.

Plany na 2022 rok

Na ten rok sieć planowała m.in. wzrost sprzedaży w kanale stacjonarnym, jak i e-commerce, wzrost marży na sprzedaży, wprowadzenie nowych metod płatności i dostaw w e-sklepie, modernizacje oraz weryfikacje sklepów nierentownych oraz ich ewentualne zamknięcie (4 perfumerie).

 

 

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum