Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

BM mBanku: Branży fashion grozi zaostrzenie się wojny cenowej

Po długim okresie braku sprzedaży z sieci stacjonarnej, spowodowanej ograniczeniem handlu, wiele podmiotów z branży modowej może zdecydować się na agresywne promocje w celu poprawy swojej sytuacji płynnościowej – uważają analitycy BM mBanku. W raporcie z 6 kwietnia dokonali analizy VRG i obniżyli rekomendację dla akcji spółki.
Reklama

- VRG działa w trudnym i mocno konkurencyjnym otoczeniu rynkowym, gdzie główni konkurenci mogą zdecydować się na walkę ceną o klienta. Coraz większa część kolekcji spółek odzieżowych to ubrania z segmentu casual, w którym marki VRG muszą konkurować z międzynarodowymi podmiotami. Oczekujemy, że po długim okresie braku sprzedaży z sieci stacjonarnej (ograniczenie handlu), wiele podmiotów z branży zdecyduje się na agresywne promocje w celu poprawy swojej sytuacji płynnościowej - napisali analitycy w raporcie.

Jak zwracają uwagę, kurs VRG istotnie spadł w związku z obawami związanymi z wpływem COVID-19 na wyniki i sytuacją płynnościową spółki.

- Biorąc pod uwagę istotną zmianę otoczenia rynkowego, rewidujemy nasze prognozy dla spółki. W scenariuszu bazowym zakładamy, że sklepy zostaną otwarte w połowie maja (vs. początek maja oczekiwany przez zarząd). Po otwarciu sklepów, oczekujemy spadku odwiedzalności r/r w sieci stacjonarnej w okresie od drugiego do czwartego kwartału. Naszym zdaniem wyższe spadki sprzedaży r/r w 2020 roku odnotuje segment odzieżowy niż segment jubilerski (segment wykazał wysoką odporność na spadek obrotów w 2009 roku). Jednocześnie oczekujemy presji na marżę brutto na sprzedaży z tytułu zwiększenia udziału e-commerce w sprzedaży VRG oraz zwiększonej aktywności promocyjnej w drugim i trzecim kwartale – czytamy w raporcie.

Analitycy BM mBanku oczekują zawieszenia płatności czynszów w okresie zamknięcia sklepów, obniżenia stawek czynszów odpowiednio o 40%, 20% i 20% w drugim, trzecim i czwartym kwartale 2020 r. (w okresie otwarć sklepów), zmniejszenia kosztów wynagrodzeń o 20%/20%/10% w analogicznym okresie oraz zmniejszenia kosztów marketingu o 10 mln PLN.

- Biorąc pod uwagę bardzo wysoką niepewność związaną z rozwojem pandemii COVID-19 przyjmujemy bardziej konserwatywne podejście do prognozowania niż spółka. W 2020 roku oczekujemy spadku sprzedaży o 31% r/r (vs. –20% w oczekiwaniach zarządu), 181 mln PLN sprzedaży w kanale e-commerce (vs. 200 mln PLN oczekiwane), spadku powierzchni sprzedażowej o 6% r/r (vs. –2% oczekiwane), -15 mln PLN EBITDA (oczekiwany dodatni wynik) oraz spadku zapasów o 8% r/r (vs. –11% r/r oczekiwane) – napisali analitycy w raporcie.

Rekomendacja została obniżona do „trzymaj” z „kupuj”.

Autorem raportu jest Piotr Bogusz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.