Bytom z imponującym wzrostem sprzedaży w kanale internetowym

W I półroczu 2018 roku Bytom S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 98,8 mln zł, co oznacza wzrost o 12,9 proc. rdr. Zysk netto wyniósł 4,3 proc. i był nieznacznie wyższy (o 1 proc.) w stosunku do wyniku po pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku.
Zysk operacyjny wypracowany przez spółkę ukształtowała się na poziomie 6,9 mln zł (wzrost o 29 proc. rdr), a EBITDA - 9,8 mln zł (wzrost o 26 proc. rdr).
W samym II kwartale przychody Bytomia wyniosły 58 mln zł (wzrost o 10,7 proc.), zysk netto wyniósł 5,4 mln zł (spadek o 3,7 proc.).
Przeczytaj także:
- Na wzrost składał się przede wszystkim, wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która stanowiła w raportowanym okresie 94% łącznych przychodów Grupy. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 81,5 mln zł do 92,6 mln zł (wzrost o 14%). Grupa odnotowała wzrosty we wszystkich sprzedawanych przez nią produktach, tj. w segmencie odzieży formalnej jak i „smart casual”. Istotne wzrosty odnotowywano na sprzedaży kolekcji formalnej, wzrost ten wynika ze zwiększenia zapasu kolekcji całorocznej - czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W I półroczu 2018 roku odnotowano również 82% wzrost sprzedaży w kanale internetowym z poziomu 4,7 mln zł do 8,6 mln zł. Zmiany jakie zostały wprowadzone w zakresie prowadzenia i obsługi sklepu internetowego (wyższa jakość w realizacji zamówień, przyspieszenie realizacji zamówień) oraz odpowiednio dopasowane promocje, spowodowały wzrosty sprzedażowe w tym kanale.
Udział przychodów z tego kanału w przychodach ze sprzedaży detalicznej kształtuje się na poziomie ponad 9%. Biorąc pod uwagę osiągnięcia innych firm o podobnym profilu który osiągają dwucyfrowy udziału w przychodach ze sprzedaży detalicznej, wydaje się realny wzrost udziałów sprzedaży internetowej do 10% już w tym roku. Spółka zauważa zmiany w zwyczajach zakupowych klientów, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom w najbliższym okresie spółka planuje zaprezentować im atrakcyjniejszą i bardziej przyjazną wersję e-sklepu. Ciągle rozwijający się rynek e-commerce, daje możliwości do dalszego rozwoju tego kanału sprzedaży - podano w sprawozdaniu.
Przeczytaj także:
Bytom podtrzymuje, iż nadal planuje zwiększyć posiadaną sieć sprzedaży. Celem na koniec 2018 roku jest posiadanie sieci detalicznej o łącznej powierzchni minimum 16,1 tys. mkw. Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130-160 mkw., jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 19:17 Francja: Macron: dwa posiłki za 1 euro dla studentów w czasie pandemii
- 18:25 Europarlament przyjął sprawozdanie dotyczące prawa pracowników do bycia offline
- 17:01 Sprzedaż Burberry w Europie spadła o 40 proc.
- 16:51 Louis XIII Cabinets zadebiutował w Warszawie
- 16:47 Galeria Młociny inauguruje robienie zakupów poprzez streamingi live
- 16:45 Kraków: Policjantka próbowała ukraść alkohol w Biedronce
- 15:20 Jack Link's promuje się wśród e-graczy
- 15:16 Odzież i tekstylia marek własnych ALDI tylko z bawełną ze zrównoważonych upraw
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.