Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Castorama w Polsce z zyskiem 291 mln zł. Chce zwiększać udziały w e-commerce

Castorama Polska wygenerowała w ostatnim roku finansowym przychody ze sprzedaży na poziomie 7.833,9 mln zł (wzrost o 8%) oraz zysk netto w wysokości 291,3 mln zł (spadek o 18,3%). Na inwestycje wydano 143 mln zł.
Reklama

Wyniki finansowe

Castorama Polska sp. z o o . w okresie 1 lutego 2020 r. - 32 stycznia 2021. uzyskała następujące wyniki finansowe:

- Przychody ze sprzedaży wyniosły 7.833,9 mln zł i wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 8%.
- Zysk ze sprzedaży towarów i materiałów stanowił 6,4% przychodów ze sprzedaży w roku obrotowym 2020/21 wobec 6,6% w roku poprzednim.
- Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 8,3% w stosunku do poprzedniego roku i wyniosły 7.333,3 mln zł.

Pozycje kosztów, które zasługują na szczególną uwagę to:
- Wynagrodzenia: wzrost o 1,1% do 755,8 mln zł w stosunku do poprzedniego roku.
- Usługi Obce: wzrost o 8,2% do 1.103 mln zł w stosunku do poprzedniego roku.
- Pozostałe przychody operacyjne: spadek o 52,8% w stosunku do poprzedniego roku finansowego z 43,5 mln zł do 20,5 mln zł.
- Pozostałe koszty operacyjne: wzrost o 27,7% z 88 mln zł do 112,5 mln zł.
- Przychody finansowe spadły z 116,3 mln zł do 21,2 mln zł, a koszty finansowe wzrosły z 1,4 mln zł do 14,9 mln zł
- Zysk z działalności gospodarczej wyniósł 414,8 mln zł i był niższy o 23,9% niż w poprzednim roku finansowym.
- Zysk netto za rok obrotowy 2020/21 wyniósł 291,3 mln zł i był niższy o 18,3% w stosunku do roku poprzedniego.

Pomimo ograniczeń, wynikających z pandemii COVID-19, spółka działa w warunkach wysokiej płynności finansowej i nie ma problemów z finansowaniem działalności. Spółka zabezpiecza się przed ryzykiem kursowym, wynikającym z zakupów zagranicznych kontraktami walutowymi typu forward (spółka stosuje rachunkowość zabezpieczeń).

Nakłady inwestycyjne w roku obrotowym 2020/21 wyniosły 143 mln zł i wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 18 mln zł.

Plany na kolejny rok

Spółka podała, że w nadchodzącym roku finansowym planuje umacniać swoją pozycję na rynku poprzez otwarcie kolejnych sklepów, przebudowy już istniejących, poprawę oferty dla klientów oraz zwiększenie udziału w sprzedaży e-commerce.

Castorama Polska Sp. z o.o. uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 89 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher pl

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.