Castorama znika z trzech rynków, by inwestować m.in. w Polsce
Brytyjski koncern Kingfisher, właściciel m.in. Castoramy, ogłosił wycofanie się z rynku rosyjskiego, hiszpańskiego i portugalskiego. Powodem decyzji jest spadek przychodów we Francji i chęć zwiększenia inwestycji na bardziej dochodowych rynkach - czytamy na Bankier.pl.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Kingfisher jest obecnie drugim koncernem w Europie generującym największe zyski w swojej branży. Wyprzedza go jedynie francuska grupa Adeo (właściciel Leroy Merlin).
Pomimo tak wysokiej pozycji Kingfishera i globalnego zysku w wysokości 325 mln funtów w obecnym roku brytyjska firma nie osiąga zadowalających wyników w Rosji i na Półwyspie Iberyjskim. Sklepy marki na rynkach, z których planuje się wycofać, generują jedynie około 7% całkowitych zysków ze sprzedaży - podaje Bankier.pl.
Brytyjczycy planują więc znacząco zintensyfikować sprzedaż w trzech krajach, które odpowiadają za 90% zarobków koncernu, a mianowicie we Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce.
Więcej na Bankier.pl
Reklama