PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

CCC: 941 mln zł straty netto w I półroczu, III kwartał z poprawą sprzedaży LfL

Autor: dlahandlu.pl 1 października 2020 09:04

CCC:  941 mln zł straty netto w I półroczu, III kwartał z poprawą sprzedaży LfL Rośnie konwersja i koszyk zakupowy w sklepach CCC, fot. mat. pras.

Przychody sieci detalicznej CCC w III kwartale br. spadły, według szacunków, o 13 proc. rdr, do poziomu 878 mln zł. Sprzedaż LfL w była niższa o 16 proc., podczas gdy w drugim kwartale spadek wynosił 48 proc. rdr. CCC tłumaczy poprawę wyników w ujęciu kwartalnym poprawiającą się odwiedzalnością sklepów oraz wysoką konwersją i koszykiem zakupowym.

Wynik EBITDA grupy CCC w trzecim kwartale wyniósł 176 mln zł wobec 193 mln zł rok wcześniej, a strata operacyjna grupy w tym czasie sięgnęła 8 mln zł wobec 16 mln zł zysku przed rokiem. Przychody całej grupy wzrosły o 4 proc. do 1,502 mld zł.

Marża brutto grupy na sprzedaży wyniosła 45,6 proc., co oznacza spadek o 1,8 p.p. Wynik ten związany był z wyższą aktywnością promocyjną w kanale stacjonarnym. W kanale online marża brutto wzrosła o ponad 1 p.p. rdr.

Przeczytaj także:

W kanale online wzrost przychodów wyniósł 60 proc., do 572 mln zł, udział online w sprzedaży grupy CCC był na poziomie 38 proc. Grupa wskazała też na wysoki, 24-proc. udział sprzedaży kanałów online innych niż eobuwie. Udział ccc.eu w przychodach CCC Polska wyniósł 10 proc. (+3 p.p. kdk).

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu oraz pozostałe przychody i koszty operacyjne wzrosły o 4 proc., przy wzroście powierzchni handlowej rdr o 6 proc.

CCC szacuje, że przychody grupy eobuwie wzrosły w III kwartale o 51 proc. rdr do 523 mln zł. Udział Modivo w przychodach grupy eobuwie szacowany jest na 10 proc.

Najwyższy wzrost sprzedaży eobuwie zanotowało w obszarze Europy Południowej (+94 proc.), głównie za sprawą Grecji (+83 proc.) i Włoch (+200 proc.). Marża brutto na sprzedaży eobuwia wzrosła w III kwartale o 1,1 p.p. do 42,8 proc. Szacowany EBIT wzrósł o 106 proc. rdr do 35 mln zł, a EBITDA wzrosła o 96 proc. do 47 mln zł.

CCC zakłada, że celem eobuwie na 2021 rok jest 230-250 mln zł EBITDA - podało CCC w raporcie półrocznym. Jak podano, analizowane jest m.in. pozyskanie dla eobuwia ok. 0,4-0,5 mld zł nowego kapitału od mniejszościowego inwestora, ale żadne decyzje nie zapadły.

Grupa ocenia, że zmiana zachowań konsumenckich, w kierunku online, stwarza unikalną perspektywę przekładającą się na przyspieszenie wzrostu i zwiększenie udziałów rynkowych dla takich podmiotów jak eobuwie. pl. W związku z tym, w krótkiej perspektywie celem eobuwie. pl jest aktualnie osiągnięcie 230-250 mln zł EBITDA w 2021, a w horyzoncie roku 2023, przy założeniu odpowiedniego kapitału, celem jest potrojenie skali działalności eobuwie.pl (na poziomie przychodów w porównaniu do 2019), przy jednoczesnym przekroczeniu celów przychodowych i rentowności komunikowanych w strategii GO.22.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7770

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.