PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

CCC chce w 2020 r. zwiększyć sprzedaż o 20 proc.

Autor: PAP Biznes 30 stycznia 2020 13:13

CCC chce w 2020 r. zwiększyć sprzedaż o 20 proc. Fot. materiały prasowe

Grupa CCC zakłada w 2020 r. poprawę marży brutto i wzrost sprzedaży o ponad 20 proc. Poprawa wyników będzie widoczna na pewno w drugim półroczu, ale pierwsze efekty zmiany oferty produktowej będą wcześniej - poinformował PAP Biznes prezes CCC Marcin Czyczerski. Dodał, że założone w nowej strategii cele finansowe zakładają pewną konserwatywność.

"W tym roku poprawimy wyniki. Zakładamy poprawę marży brutto i wzrost sprzedaży o ponad 20 proc." - powiedział PAP Biznes Czyczerski.

Według wstępnych danych w 2019 roku przychody grupy wyniosły 5,8 mld zł, a marża brutto 50 proc. Rentowność EBIT wyniosła 2 proc.

W środę grupa CCC opublikowała nową strategię rozwoju na lata 2020-22.

"Zakładamy w nowej strategii wzrost przychodów o ok. 50 proc. w ciągu trzech lat, ale to ma być wzrost rentowny. Rentowność operacyjna ma wzrosnąć do przedziału 8,5-9,5 proc., co przy ograniczeniu inwestycji i poprawie konwersji zapasów, ma dać stabilność finansową i zmniejszenie długu netto/EBITDA do ok. zera na koniec 2022 r." - powiedział prezes.

"Mówiąc o stabilności finansowej i radykalnym oddłużeniu spółki, kierujemy się bezpieczeństwem firmy. Jeśli nasz model się potwierdzi, widzimy ogromne możliwości dalszego rozwoju w kolejnych latach" - dodał.

Grupa CCC zakłada w strategii zmniejszenie wydatków inwestycyjnych (do średnio 150-200 mln zł rocznie wobec 700 mln zł w 2019 r.) oraz redukcję zadłużenia, maksymalnie do jednokrotności zysku EBITDA. Spółka planuje wzrost przychodów do 8,5-9 mld zł, chce też zwiększyć rentowność operacyjną do 8,5-9,5 proc. Rentowność netto ma w 2022 r. wynieść 7-8 proc. 

Strategia CCC przewiduje również wzrost udziału sprzedaży internetowej do 35-40 proc. przychodów grupy z 24 proc. w 2019 roku.

"Nasze cele finansowe ze strategii zakładają pewną konserwatywność. Uważamy, że te przedziały są możliwe do osiągnięcia" - ocenił Czyczerski.

Grupa CCC planuje opierać swój rozwój na budowaniu i umacnianiu wielokanałowej sprzedaży (tzw. omnichannel), dalszej cyfryzacji procesów i rozbudowywaniu oferty produktowej. Grupa ma się skupiać na umacnianiu podstawowych 5-6 marek, m.in. Lasockiego, Gino Rossi, Sprandi, Jenny Fairy i DeeZee, podnoszeniu jakości produktów, rozbudowie oferty fashion, szerszej ofercie "e-commerce only" i rozbudowie innych kategorii np. akcesoriów.

Rozwój wspierać mają nowe technologie i rozbudowana analityka danych.

"Chcemy się bardzo wyraźnie ukierunkować na klienta, czytać jego potrzeby, docierać do niego w każdy możliwy sposób. Naszym celem jest też zmiana asortymentowa. Na lepszy produkt nałożymy wzmocnioną komunikację marketingową" - powiedział prezes CCC.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5861
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.