CCC: Przez koronawirusa straciliśmy miliard zł wpływów

Autor: dlahandlu.pl 2 lipca 2020 09:12

CCC: Przez koronawirusa straciliśmy miliard zł wpływów CCC odczuło skutki pandemii, fot. mat. pras.

Przychody sieci detalicznej CCC spadły w II kwartale o 47 proc. do 1,233 mld zł, a sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła o 79 proc. do 626 mln zł. Sprzedaż LFL w detalu spadła o 49 proc. wobec 3-proc. spadku rok wcześniej. W II kwartale 2019 roku grupa CCC miała 138 mln zł zysku operacyjnego i 321 mln zł zysku EBITDA przy przychodach na poziomie 1,642 mld zł. Wynik EBITDA grupy CCC w II kwartale br. wyniósł 40 mln zł, strata operacyjna grupy w tym czasie sięgnęła 112 mln zł. - Zamknięcie sklepów na 7 tygodni oraz tąpnięcie na poziomie odwiedzalności sklepów skutkowało utratą przez firmę ok. 1 mld zł wpływów - mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu CCC.

Marża brutto grupy na sprzedaży spadła w II kwartale - według szacunków - do 48 proc. z 51,2 proc. przed rokiem. Jak podało CCC, spadek był spowodowany wysokim udziałem sprzedaży e-commerce w kwietniu (93 proc. skonsolidowanych przychodów) oraz wyższą rdr aktywnością promocyjną w maju. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu oraz pozostałe przychody i koszty operacyjne spadły o 17 proc. rdr do 585 mln zł (bez uwzględnienia rezerw).

- Zamknięcie sklepów na 7 tygodni oraz głębokie tąpnięcie na poziomie odwiedzalności sklepów skutkowało utratą przez firmę ok. 1 mld zł wpływów. Zrealizowaliśmy plan oparty o porozumienie z bankami, obligatariuszami, wykorzystanie programów pomocowych. Przeprowadziliśmy emisję akcji, pozyskując ponad 0,5 mld zł. Wstępne dane za drugi kwartał pokazują, że ustabilizowaliśmy sytuację wykorzystując wszystkie dostępne możliwości. W obliczu pandemii przyspieszyliśmy tempo rozwoju e-commerce. Mamy około 60 różnych platform do sprzedaży w sieci, w tym także aplikacji mobilnych. Platforma CCC.eu istnieje dopiero rok, a ma na koncie już ponad 1,5 mln zrealizowanych zamówień. Wciąż dużo pracy przed nami, ale jesteśmy na dobrej drodze – mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu CCC.

Spółka rozpoznała w wynikach II kwartału 2020 roku rezerwy o charakterze gotówkowym w kwocie 147 mln zł, związane głównie z: restrukturyzacją obecności na rynku szwajcarskim, działaniami dot. zamknięć wybranych sklepów na rynku niemieckim, zamknięciem aktywności związanej ze sponsoringiem sportowym oraz jednorazowymi kosztami związanymi z refinansowaniem grupy CCC. Bez uwzględnienia rezerw szacunkowy zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 34 mln zł, a zysk EBITDA 187 mln zł.

CCC szacuje, że przychody grupy eobuwie wzrosły w II kwartale o ponad 50 proc. do 532 mln zł. Marża brutto wzrosła o 2,8 p.p. do 46,6 proc. Szacowana EBITDA wzrosła do 65 mln zł z 16 mln zł rok wcześniej.

- W ocenie grupy, wykreowana przez COVID zmiana zachowań konsumenckich w kierunku ecommerce, stwarza unikalną perspektywę dla eobuwie. pl na przyspieszenie rentownego wzrostu i istotne zwiększenie jego udziałów rynkowych. W kontekście tych okoliczności, CCC planuje kontynuować analizy i prace dot. pozyskania na poziomie eobuwie. pl odpowiedniego kapitału, który umożliwi pełne wykorzystanie tych nowo powstałych szans rynkowych - podano w komunikacie.

Na koniec drugiego kwartału stacjonarna sieć sprzedaży grupy CCC liczyła 1.208 sklepów o łącznej powierzchni 59,3 tys. mkw. Powierzchnia handlowa od początku roku zwiększyła się jedynie o 2 tys. m kw. Ze względu na niepewność związaną z koronawirusem, spółka znacznie ograniczy plan otwarć w dalszej części roku.

Cyfrowe rozwiązania mają wzmocnić odporność spółki CCC. Jak zaznacza Jakub Jasiński, dyrektor ds. rozwoju omnichannel, w przypadku kolejnego lockdownu firma będzie chciała wdrożyć dostawy online ze sklepów stacjonarnych oraz system proponowania obuwia przy pomocy obrazu wyszukanego przez klientów np. w mediach społecznościowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6572
Ilość aktualnych ofert: 440020

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.