CCC widzi dla siebie szanse w e-commerce: Jesteśmy bardzo mocni w tym kanale

Autor: dlahandlu.pl, PB 23 marca 2020 18:12

CCC widzi dla siebie szanse w e-commerce: Jesteśmy bardzo mocni w tym kanale Fot. za CCC

Na ponad 1200 sklepów sieci CCC działa obecnie tylko około 120. Wstrzymana sprzedaż w placówkach stacjonarnych w pewnym stopniu rekompensuje e-handel. Niestety, jak przyznaje spółka nie jest on na tyle duży, aby zasypać lukę po zamknięciu sklepów. Mimo to, CCC już myśli o przyszłości po zakończeniu epidemii. – Mamy powody sądzić, że jesteśmy przygotowani na czas po kryzysie - mówi Daria Sulgostowska, rzecznik prasowy Grupy CCC, w rozmowie z dlahandlu.pl.

- Na dziś główny kanał sprzedażowy praktycznie się zatrzymał. Działa około 120 sklepów na Węgrzech i w Rosji, ale wszędzie tam ruch w sklepach i tak mocno spadł. Ten kanał na dziś ledwie się tli, a na większości rynków jest zamknięty – ocenia Daria Sulgostowska.

Jak mówi, z pewnością pandemia koronawirusa będzie miała istotny wpływ na gospodarkę, w tym na wyniki finansowe Grupy CCC w Polsce i Europie. Zniwelowanie negatywnych skutków obecnej sytuacji będzie wymagało działań zarówno ze strony przedsiębiorców, instytucji finansowych, jak i rządzących.

- Równolegle, cały czas podejmujemy działania, które przynajmniej częściowo zneutralizują skutki kryzysu. Posiadamy silny, systematycznie rosnący kanał e-commerce, który w pierwszej dekadzie marca 2020 odpowiadał za blisko 45 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy CCC (w całym  2019 roku było to 25 proc). Gdy decyzją administracyjną detal został wyłączony, sprzedaż e-commerce podskoczyła trzycyfrowo w pierwszych dniach, a w przypadku sklepu internetowego CCC notowaliśmy sprzedaż ok. pięciokrotnie wyższą miesiąc do miesiąca. Eobuwie w wybrane dni rośnie >100 proc. r/r. Tak szybki wzrost tego kanału jest bardzo obiecujący, ale oczywiście nie na tyle duży, aby zasypać lukę po zamknięciu sklepów – mówi Daria Sulgostowska.

Przyznaje, że obecnie firma nie jest w stanie wiarygodnie odpowiedzieć na pytanie o dalszy rozwój sytuacji związanej z koronawirusem. Ma jednak kilka scenariuszy, które mają pozwolić jej przejść ten kryzys.

- Jesteśmy przekonani, że ta trudna sytuacja nie będzie trwała wiecznie i mamy powody sądzić, że na czas po kryzysie jesteśmy przygotowani. Widzimy, że udało nam się dopasować ofertę produktową do rosnących oczekiwań klientów, działają nowe technologie, mamy - w naszej ocenie - świetny e-commerce. Przyśpieszamy jego rozwój na kolejnych rynkach. W zeszłym tygodniu ruszyliśmy - przed czasem - z platformą w Rumunii, w kwietniu ruszą platformy internetowe na Węgrzech i w Austrii. To teraz priorytet. Będziemy dalej wzmacniać e-commerce, który traktujemy jako naszą przewagę konkurencyjną. Dzisiaj e-commerce ma swój czas, a my jesteśmy bardzo mocni w tym kanale, być może najmocniejsi w CEE – podkreśla rzeczniczka CCC.

Jak przypomina, sprzedaż internetowa Grupy CCC to nie tylko eobuwie, ale także kanały ccc.eu, Deezee.pl, gino-rossi.com oraz platforma odzieżowa Modivo.

W środę wieczorem Grupa CCC poinformowała o planie emisji w subskrypcji prywatnej do 13,7 mln akcji z wyłączeniem prawa poboru, z której chce pozyskać 400-500 mln zł.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6479
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.