CCC: Wpływ niehandlowych niedziel jest większy niż się spodziewaliśmy

- Nasza sprzedaż w niedziele jest niższa o 80 proc. Paradoksalnie jest to dobra wiadomość, ponieważ w przyszłym roku zwiększy się liczba niehandlowych niedziel, a my już efekt tego ruchu mamy w wynikach tego roku - dodał.
Przedstawiciele CCC oceniają, że rozczarowaniem jest sprzedaż porównywalna LFL. Spadła ona w drugim kwartale o 1,4 proc.
Zwracają przy tym uwagę, że wyjątkowo wymagająca była baza z lat 2016-2017, kiedy sprzedaż LFL rosła po ponad 10 proc. rocznie. Dodatkowo wyjątkowo krótka była wiosna, co oznacza dominującą sprzedaż tańszej odzieży letniej.
- Mniejsze LFL to efekt bardzo wysokiej bazy z poprzednich lat. Trudno wszystko zrzucać na pogodę, ale można powiedzieć, że o 45 dni opóźnił się sezon wiosenny - powiedział prezes CCC Dariusz Miłek.
- Jesteśmy zadowoleni z naszych marż, ale liczymy, że będzie się ona poprawiać - dodał. Marża brutto CCC na koniec drugiego kwartału wynosi 53,8 proc. Sprzedaż segmentu online generuje marżę brutto na poziomie 44 proc., a segmentu offline 55,8 proc.
Marcin Czyczerski poinformował, że tegoroczne inwestycje grupy CCC wyniosą łącznie 550 mln zł, z czego około 55 proc. zostało zrealizowanych w pierwszej połowie roku. CCC wyda w tym roku na ekspansję M&A 270 mln zł. Do tej pory zaksięgowany został wydatek w wysokości 170 mln zł. Pozostała kwota jest związana z poczynionymi już przejęciami, spółka na ten moment nie planuje kolejnych zakupów.
Wydatki na ekspansję organiczną i nowe sklepy zaplanowane zostały na 150 mln zł, z czego poniesione do tej pory nakłady sięgają 85 mln zł. Na logistykę spółka wyda w 2018 roku 100 mln zł (z czego 25 mln zł wydano do tej pory). Na IT CCC wyda 30 mln zł, z czego 20 mln zł zostało już wydatkowane.
- Myślimy o budowie nowego centrum logistycznego pod sprzedaż internetową, zakupiliśmy już działkę na ten cel – powiedział Dariusz Miłek.
Prezes CCC zapowiada, że w ciągu roku - dwóch lat uporządkuje biznes na rynku niemieckim. - Nie jesteśmy zadowoleni z wyników naszego biznesu w Niemczech. Chcemy to uporządkować i pójść w jedną lub drugą stronę. Być może nieudany biznes trzeba po prostu „zakopać” - powiedział.
- Myślę, że problem w Niemczech rozwiążemy w ciągu roku - dwóch lat - dodał. CCC miał na koniec czerwca w Niemczech 79 sklepów. Spółka zapowiada, że w najbliższym czasie zmniejszy sieć o 7 lokalizacji, co pozwoli nieco obniżyć koszty.
Przedstawiciele spółki poinformowali także, że podtrzymują swój cel osiągnięcia 1 mld zł przychodów z segmentu e-commerce na koniec 2018 roku.
W drugim kwartale 2018 roku przychody spółki zależnej CCC, e-obuwie, wzrosły rdr o 56 proc. do 232 mln zł. W pierwszym półroczu przychody grupy w segmencie e-commerce wyniosły 400,3 mln zł i były o 54 proc. wyższe rok do roku.
"Nasz segment miał rekordową sprzedaż w drugim kwartale. Spodziewamy się dalszych wzrostów w trzecim i czwartym kwartale, co zbliża nas do realizacji celu 1 mld zł przychodów na koniec 2018 roku" - powiedział Czyczerski.