CCC z podwyższoną rekomendacją i ceną docelową od DM BDM SA
Analitycy Domu Maklerskiego BDM SA pozytywnie oceniają perspektywy dla spółki CCC. Dla walorów obuwniczej firmy podnieśli oni zarówno rekomendację jak i cenę docelową.
- Przez długi okres czasu podchodziliśmy sceptycznie do walorów CCC, wskazując na stojące przed spółką wyzwania w postaci wysokiej bazy przychodowej oraz stronę kosztową. Przy bieżących pułapach cenowych decydujemy się jednak podnieść cenę docelową do 246,8 zł/akcję, wydając jednocześnie zalecenie Akumuluj – napisano w raporcie.
Ostatnie odczyty sprzedażowe odbierają oni z optymizmem, ze wskazaniem na wysoką dynamikę w „starych” sklepach spółki. Według szacunków DM BDM SA, sprzedaż w ostatnim czasie wyniosła lekko powyżej przyrostu powierzchni handlowej. Ponadto, baza w czwartym kwartale 2018 nie będzie stanowiła już tak dużych trudności, a w 2019 nie będzie wymagająca.
Przeczytaj także:
- Zwracamy także uwagę na prowadzone przez grupę działania w odniesieniu do kosztów sklepowych. Detalista od kilku kwartałów zaczął obniżać koszty związane z najmem oraz płacami w przeliczeniu na mkw., co powinno przełożyć się na długo oczekiwaną poprawę EBITDA już od trzeciego kwartału 2018 r. In plus oceniamy również działania dot. kapitału obrotowego (wzrost zobowiązań handlowych, lepsze zarządzanie zapasami), co wzmocni bilans grupy i nie wykluczamy, że na koniec 2019 r. CCC może posiadać gotówkę netto (konserwatywnie zakładamy, że nastąpi to w 2020 r.) – oceniają analitycy.
Lipiec i sierpień przyniosły dosyć pozytywne odczyty sprzedażowe, ze szczególnym wskazaniem na ostatni miesiąc. Analitycy zwracają uwagę, że CCC zwiększyło wtedy przychody o ponad 37 proc. r/r w ujęciu skonsolidowanym oraz, co ważniejsze o prawie 40 proc. r/r w biznesie stacjonarnym (po oczyszczeniu o wpływ KVAG, „stare” CCC odnotowało dynamikę rzędu 21 proc. r/r, czyli nieco powyżej przyrostu powierzchni handlowej).
Przeczytaj także:
- Uwzględniając wpływ rynku szwajcarskiego szacujemy, że w całym trzecim kwartale 2018 r. detalista osiągnie 1,31 mld zł obrotów. Po pozytywnym dla nas zaskoczeniu w drugim kwartale 2018 r., podnosimy też założenia względem marży brutto w kolejnych okresach – napisano w raporcie.
Analitycy DM BDM SA spodziewają się, że w trzecim kwartale 2018 r. spółka osiągnie ok. 106 mln zł EBITDA, co oznacza, że byłby to pierwszy kwartał ze wzrostem wyniku od roku. W perspektywie całorocznej przewidują oni, że grupa wypracuje w latach 2018-19 ok. 5,2-6,6 mld zł przychodów oraz 664-791 mln zł raportowanej EBITDA.
W ich założeniach powierzchnia handlowa zwiększy się w 2018 r. do 719 tys. mkw., a w 2019 r. do 802 tys. mkw. W kolejnych latach oczekują oni stopniowego wygaszania tempa rozbudowy sieci i skupienia się na utrzymaniu marż i efektywności sieci.
- W naszym modelu spodziewamy się ustabilizowania rentowności brutto w przedziale 51-52% oraz marży EBITDA na poziomie ok. 11-12%. Przyjmujemy również, że udział Polski w przychodach będzie się systematycznie zmniejszał (zejście poniżej 40% w biznesie stacjonarnym powinno mieć miejsce w perspektywie 2 lat), a segment e-commerce przekroczy poziom 20% generowanej sprzedaży już w 2019 roku – czytamy w raporcie.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.