Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

CDRL ze wzrostem marży na sprzedaży w I półroczu

Grupa CDRL w I półroczu 2022 roku zwiększyła marżę na sprzedaży, która wyniosła 51,4 procent i jest wyższa względem analogicznego okresu o 1,1 pkt. proc. W omawianym czasie Grupa osiągnęła 188 mln zł przychodów – jest to wynik wyższy 2,1 proc. r/r. Spółka konsekwentnie rozwija segment e-commerce zwiększając dotarcie do konsumentów oraz funkcjonalność platformy.
Reklama

W II kwartale, spółka odnotowała o 2,3 proc. wyższe jednostkowe przychody r/r., które wyniosły 67,2 mln zł. W tym okresie nastąpił wzrost sprzedaży w sklepach stacjonarnych, które wyniosły 37,7 mln zł i były o 21 proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Polski sklep internetowy wygenerował 10,9 mln przychodów, czyli na porównywalnym poziomie jak w II kwartale 2021 r.

- Choć trwająca wojna w Ukrainie nadal wpływa na nastoje konsumenckie, to liczymy na unormowanie sytuacji w kolejnych kwartałach. Nieustannie pracujemy nad zwiększaniem dostępności naszych produktów w Internecie. W pierwszym półroczu uruchomiliśmy nowy kanał sprzedaży na Amazon.de, a także wprowadziliśmy produkty marki Lemon na Allegro. Została również wdrożona usługa click and collect oraz zwroty online – offline – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.
W ostatnich miesiącach spółka pozyskała nowego dystrybutora w Serbii, otworzyła dwa nowe kornery w Mołdawii oraz w Czarnogórze. Na rynku polskim powstał salon agencyjny w Tomaszowie Lubelskim, a w okresie letnim funkcjonuje 12 salonów sezonowych w nadmorskich miejscowościach. Spółka wprowadziła również zmiany technologiczne – między innymi wdrożono Magento Commerce oraz dokonano optymalizacji usługi BNPL (buy now pay later).

W samym II kwartale spółka wygenerowała 7,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Wynik ten został obniżony o 3,5 mln zł przez odpis aktualizujący wartość aktywów wynikający ze sprzedaży udziałów w spółce zależnej z siedzibą w Rosij.

Spółka podkreśla, że należności od rosyjskiej spółki są nadal do odzyskania, a problem ściągalności wynika m.in. z braku płynności rubla (banki nie przyjmują przelewów w rublach).

- Spółka białoruska osiągnęła bardzo dobre wyniki operacyjne, a utworzony odpis wynika z obniżonego ratingu dla tego kraju, co wynika z większego ryzyka prowadzenia działalności – informuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

Zaprezentowany wynik obniżył o 3,5 mln zł odpis aktualizujący wartość aktywów wynikający ze sprzedaży udziałów w spółce zależnej z siedzibą w Rosji. Dodatkowo spółka zdecydowała o utworzeniu odpisów aktualizujących wartość należności i udziałów w spółce zależnej DPM, które obniżą wynik jednostkowy za I półrocze 2022 r.

Łączna wartość odpisów aktualizujących odnoszących się do spółki DPM wynosi około 16,2 mln. zł, w tym 2,7 mln. zł to odpis aktualizujący wartość należności, a 13,5 mln zł dotyczy odpisu na wartość udziałów w DPM. Odpis aktualizujący wartość udziałów w DPM wynika przede wszystkim ze wzrostu wskaźnika premii za ryzyko działalności na Białorusi, która wzrosła z 6,43% w styczniu 2022 r. do 16,77% w lipcu 2022 r.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum