PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Co kraj to obyczaj – jak kupują Europejczycy naszego regionu w branży fashion

Autor: dlahandlu.pl 10 grudnia 2019 10:19

Co kraj to obyczaj – jak kupują Europejczycy naszego regionu w branży fashion Fot. Shutterstock

Branża fashion jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Dział modowy umacnia się nie tylko pod względem wielkości czy wartości, ale także perspektyw. Zmienia się również sposób ubierania Europejczyków. Jednak pomimo tego, że dzisiejsza moda jest uniwersalna, to wybory konsumenckie w wielu krajach wciąż bardzo się różnią – wynika z analizy firmy answear.com.

- Uwarunkowania geograficzne czy przyzwyczajenia kulturowe to tylko niektóre czynniki, które mają  wpływ na wybory zakupowe dokonywane przez przedstawicieli danych nacji. Tak duża rozbieżność w przyzwyczajeniach jest ogromnym wyzwaniem szczególnie dla e-commerców. Zazwyczaj oferty tworzone przez dany podmiot obowiązują na wszystkich rynkach, gdzie funkcjonuje sklep, dlatego jej ustalenie powinno być na tyle powszechne, aby każdy mógł wybrać coś dla siebie – mówi Katarzyna Kaczmarczyk, International Marketing Manager w answear.com.

Marki premium, czyli te, które wyróżniają się wysoką jakością zyskują coraz szersze grono zwolenników zwłaszcza wśród Rumunów oraz Bułgarów. To właśnie te nacje są gotowe przeznaczyć znacznie wyższe kwoty, aby nabyć ubrania znanych marek np. Calvin Klein czy Guess Jeans. Warto podkreślić, że dla tych narodowości istotna jest również wielkość logo na ubraniu ─ im większe, tym lepiej.

Produkty marek premium charakteryzują się także wyższą ceną, dlatego cieszą się one bardzo dużą popularnością w czasie okazjonalnych oraz sezonowych wyprzedaży. Podczas Black Friday, w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (w Polsce, Słowacji, Czechach, na Ukrainie, Węgrzech, w Rumunii oraz Bułgarii) najczęściej kupowano produkty takich marek jak Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Tommy Jeans, Guess Jeans, czy Levi’s. Jednak Bułgarzy najczęściej wybierali produkty Pepe Jeans oraz Marc O’Polo, co ciekawe, znacznie bardziej niż inni gustują oni w czarnych elementach garderoby.

Poza brandami premium coraz częściej do koszyków „wkładane” są produkty marek własnych ─ te wyprodukowane przez Answear znalazły się w czołówce najchętniej kupowanych podczas zakupowego święta. 

Rynek odzieżowy jest mocno zróżnicowany również pod względem rodzaju kupowanych produktów. Styl glamour preferują mieszkańcy Ukrainy, jednak lubują się oni w ubraniach zakupionych w sieciówkach, w przeciwieństwie do Rumunów czy Bułgarów, dla których liczy się elegancja i wysoka jakość. Nasi południowi sąsiedzi tzn. Czesi i Słowacy, podobnie jak Polacy, wybierają wygodne i codzienne elementy. Zwłaszcza czescy klienci preferują sportowy styl ubierania ze względu na aktywny tryb życia. Również dla nich liczy się to, aby zakupiona odzież była ekologiczna, a skład przyjazny środowisku.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5732
Ilość aktualnych ofert: 516828

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,54

  • Śr

    3,97

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.