Cyfrowy Polsat i akcjonariusz InPostu zainwestują w eobuwie.pl

Okres wyłączności będzie trwał do 31 marca 2021 r. – w tym czasie planowane jest wynegocjowanie
i podpisanie finalnej dokumentacji transakcyjnej z oboma inwestorami. Wspomniana transakcja zapewni spółce Eobuwie pozyskanie nowych, silnych akcjonariuszy mniejszościowych, a Grupie CCC pozyskanie środków w wysokości 1 mld zł i jednoczesne utrzymanie pozycji akcjonariusza większościowego w Eobuwie.
Grupa CCC wpływy ze sprzedaży mniejszościowego pakietu 20% akcji Eobuwie planuje przeznaczyć na: ogólne cele korporacyjne, w tym częściową spłatę i refinansowanie zobowiązań, w kwocie ok. 0,4 mld złotych; dodatkowe zabezpieczenie finansowe na wypadek wprowadzenia kolejnych obostrzeń (lock-downów) związanych z pandemią COVID-19; rezerwę gotówkową niezbędną do przygotowania i
częściowego sfinansowania, na bazie posiadanej opcji call wykupu, 25% akcji Eobuwie należących obecnie do MKK3.
– Oczekujemy, że dzięki transakcji wzmocni się instytucjonalny akcjonariat Eobuwie. Pozyskane wpływy pozwolą nam natomiast na zabezpieczenie całej Grupy CCC w czasach trwającej obecnie pandemii, a także wesprą proces refinansowania zobowiązań, przy jednoczesnym zachowaniu pakietu większościowego Eobuwia. Oznacza to, że jesteśmy w stanie zaadresować najbardziej kluczowe wyzwania wszystkich stron – rozwój, płynność, cele finansowe, bezpieczeństwo – powiedział Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC. – Eobuwie notuje obecnie stabilny i silny wzrost sprzedaży, jednocześnie poprawiając swoją rentowność. Uważamy, że naturalnym krokiem dla spółki będzie zadebiutowanie na giełdzie w perspektywie 2022 lub 2023 roku - dodał Marcin Czyczerski.
CCC S.A. jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym
z największych producentów obuwia na Starym Kontynencie. Poprzez swoją spółkę zależną eobuwie.pl Grupa CCC jest również liderem rynku obuwia e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma obecna jest w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w ponad 1 000 sklepów stacjonarnych o łącznej powierzchni 690 tys. mkw., a w 17 poprzez kanał online. Grupa CCC posiada łącznie 70 platform online w całej Europie (eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi), sprzedaje ponad 50 mln par butów rocznie, posiada własne fabryki obuwia i zatrudnia blisko 16 000 pracowników.