Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Czarne chmury nad marką Ralph Lauren, firma zmienia kurs

Ralph Lauren obniża koszty i redukuje siłę roboczą: amerykańska marka odzieżowa chce zaoszczędzić do 200 milionów dolarów zwalniając 15 proc. pracowników. Oznacza to, ze zwolnionych może zostać około 3700 osób.
Reklama

Kryzys związany z wybuchem pandemii koronawirusa mocno odczuwa firma Ralph Lauren. Konsumenci nie tylko kupują mniej produktów luksusowych i ubrań, pandemia ujawniła również słabości strukturalne w strategii marki modowej. Stało się jasne, że amerykańska marka odzieżowa jest nadal zbyt uzależniona od domów towarowych i zbyt mało zaangażowana w handel elektroniczny.

Amerykanie chcą to zmienić poprzez drastyczną reorganizację: Ralph Lauren spodziewa się zaoszczędzić od 180 do 200 milionów dolarów rocznie, pozbywając się tysięcy miejsc pracy.

Do końca bieżącego roku finansowego marka będzie dążyć do zmniejszenia o 15 proc. światowej siły roboczej. Ponieważ firma zatrudnia łącznie około 24 900 osób, ponad 3700 miejsc pracy jest zagrożonych. Zmiany będą odbywać się zarówno na zapleczu, jak i na froncie, ponieważ marka chce przyspieszyć cyfryzację.

Zarząd chce zainwestować w platformy cyfrowe, aby wspierać handel elektroniczny, poszerzyć możliwości personalizacji produktów, a także dodać nowe narzędzia wspierające sprzedaż, jak rzeczywistość rozszerzona.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum