Dealz szacuje szacuje potencjał polskiego rynku na co najmniej 500 sklepów

"Jesteśmy w Polsce dopiero od trzech i pół roku. Od tego czasu doświadczyliśmy trzech niespodziewanych zdarzeń: kryzysu Steinhoff, który dotknął naszą grupę, Brexitu, a ostatnio pandemii COVID-19. Mimo tych trudności udało się otworzyć w Polsce 100 sklepów" - powiedział PAP Biznes Sean Cardinaal, Divisional Managing Director Poundland, Dealz i PGS.
"Szacujemy, że w Polsce, przy 100 sklepach, rynek może być nasycony w 25-30 proc. Myślę, że ten rynek ma potencjał na co najmniej 500 sklepów Dealz. Będziemy więc otwierać znaczącą liczbę sklepów każdego roku" - dodał.
Dealz to marka, pod którą działa na zagranicznych rynkach należąca do Pepco Group dyskontowa sieć Poundland, obecna w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Sieć oferuje żywność i napoje, produkty z kategorii m.in. zdrowia i urody, gospodarstwa domowego, artykułów papierniczych, zabawek.
"Gdy kupowaliśmy Poundland w Wielkiej Brytanii, byliśmy przekonani, że ten format można przenieść do Europy kontynentalnej, a zwłaszcza do Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie tego typu format nie istniał. Mieliśmy już w Polsce infrastrukturę Pepco, więc logicznym było rozpoczęcie biznesu w tym regionie. Tak pojawiliśmy się w Polsce. Okazało się, że polski konsument potrzebuje czasu, by przekonać się do nowego formatu, ale gdy już się z nim zaznajomi, odbiera go niesamowicie pozytywnie" - powiedział Cardinaal.
Jak wskazał, Dealz może dobrze współistnieć w Polsce z konkurencją, np. siecią Action.
"Są przypadki, gdy sklepy obu marek znajdują się obok siebie i nie jest to problemem. Nasza oferta jest nieco inna, bardziej skoncentrowana na produktach FMCG. Konkurencją mogą być też dyskonty typu Biedronka, ale nasz format jest unikalny i nie ma bezpośredniego porównania z innymi podmiotami na rynku. W niektórych kategoriach nasza oferta pokrywa się z siecią Pepco, np. w zabawkach, produktach sezonowych, ale jednocześnie mocno się uzupełniamy" - powiedział.
Jak poinformował, grupa otworzyła w tym roku finansowym w Polsce 35 sklepów Dealz, zgodnie z planami.
"W kolejnym roku, w Polsce i Hiszpanii chcemy otworzyć łącznie blisko 100 sklepów. Mamy już umowy na wiele lokalizacji" - powiedział.