Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dealz w Polsce z ponad 27 mln zł straty. W planach 35 otwarć

Sieć sklepów Dealz, która weszła na polski rynek w 2018 r., zakończyła ubiegły rok stratą w wysokości 27,2 mln zł. W planach spółki jest otwarcie w tym roku 35 nowych sklepów.
Reklama

Okres od 1 października 2019 r. do 30 września 2020 r. spółka Dealz Poland zakończyła stratą na poziomie 27.237.073,18 zł (poprzedni rok to strata na poziomie 19.149.124,97 zł.) 

Przychody ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 234.284.615,11 zł. 

Koszty działalności operacyjnej wyniosły 254.396.464,41 zł. i wzrosły ponad 2-krotnie w stosunku do roku ubiegłego. Na wzrost kosztów operacyjnych wpłynęły koszty otwarcia i obsługi nowych sklepów. 

35 nowych sklepów w planach

Spółka umacnia swoją pozycję na rynku poprzez kolejne otwarcia nowych sklepów. Prognozowana liczba nowych punktów w 2021 roku to 35.

- W związku z sytuacją epidemiologiczną i kwarantanną narodową znacznemu spadkowi uległ poziom przychodów ze sprzedaży zwłaszcza w pierwszym i drugim kwartale roku kalendarzowego 2020. Wskaźniki LFL (porównanie wyników sklepów rok do roku) wyniosły -10% w pierwszym i -15% w drugim kwartale. Tymczasowemu zamknięciu, na okres 4 tygodni, podlegały 3 sklepy gdzie spadek przychodów był najwyższy. W kolejnych miesiącach nie występowały duże wahania poziomów sprzedaży, poprawie uległ także wskaźnik LFL (2,5% w 3 kwartale 2020 roku). Wprowadzenie restrykcji dotyczących: ograniczenia działalności centrów handlowych, dopuszczalnej liczby klientów do 1 osoby na 15 metrów kwadratowych oraz „godzin dla seniorów” niekorzystnie wpłynęło na poziom sprzedaży zrealizowanej w czwartym kwartale roku kalendarzowego 2020. Nie jest możliwe określenie dokładnego skwantyfikowanego wpływu COVID i wynikających z sytuacji epidemiologicznej restrykcji, jednak całkowity wpływ na poziom sprzedaży w tym okresie szacować można na około -4% (równowartość  około -5,15 mln PLN sprzedaży brutto). Wszystkie sklepy pozostały otwarte (brak tymczasowych zamknięć), nie wystąpiły także znaczące przesunięcia w otwarciach nowych sklepów - tak firma opisuje 2020 rok.

Dealz to międzynarodowa sieć sklepów będąca częścią Pepco Group. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w lutym 2018 roku w Swarzędzu k. Poznania. Dziś jest ich już ponad 70.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum