Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dealz w Polsce z ponad 27 mln zł straty. W planach 35 otwarć

Sieć sklepów Dealz, która weszła na polski rynek w 2018 r., zakończyła ubiegły rok stratą w wysokości 27,2 mln zł. W planach spółki jest otwarcie w tym roku 35 nowych sklepów.
Reklama

Okres od 1 października 2019 r. do 30 września 2020 r. spółka Dealz Poland zakończyła stratą na poziomie 27.237.073,18 zł (poprzedni rok to strata na poziomie 19.149.124,97 zł.) 

Przychody ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 234.284.615,11 zł. 

Koszty działalności operacyjnej wyniosły 254.396.464,41 zł. i wzrosły ponad 2-krotnie w stosunku do roku ubiegłego. Na wzrost kosztów operacyjnych wpłynęły koszty otwarcia i obsługi nowych sklepów. 

35 nowych sklepów w planach

Spółka umacnia swoją pozycję na rynku poprzez kolejne otwarcia nowych sklepów. Prognozowana liczba nowych punktów w 2021 roku to 35.

Przeczytaj także:

- W związku z sytuacją epidemiologiczną i kwarantanną narodową znacznemu spadkowi uległ poziom przychodów ze sprzedaży zwłaszcza w pierwszym i drugim kwartale roku kalendarzowego 2020. Wskaźniki LFL (porównanie wyników sklepów rok do roku) wyniosły -10% w pierwszym i -15% w drugim kwartale. Tymczasowemu zamknięciu, na okres 4 tygodni, podlegały 3 sklepy gdzie spadek przychodów był najwyższy. W kolejnych miesiącach nie występowały duże wahania poziomów sprzedaży, poprawie uległ także wskaźnik LFL (2,5% w 3 kwartale 2020 roku). Wprowadzenie restrykcji dotyczących: ograniczenia działalności centrów handlowych, dopuszczalnej liczby klientów do 1 osoby na 15 metrów kwadratowych oraz „godzin dla seniorów” niekorzystnie wpłynęło na poziom sprzedaży zrealizowanej w czwartym kwartale roku kalendarzowego 2020. Nie jest możliwe określenie dokładnego skwantyfikowanego wpływu COVID i wynikających z sytuacji epidemiologicznej restrykcji, jednak całkowity wpływ na poziom sprzedaży w tym okresie szacować można na około -4% (równowartość  około -5,15 mln PLN sprzedaży brutto). Wszystkie sklepy pozostały otwarte (brak tymczasowych zamknięć), nie wystąpiły także znaczące przesunięcia w otwarciach nowych sklepów - tak firma opisuje 2020 rok.

Dealz to międzynarodowa sieć sklepów będąca częścią Pepco Group. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w lutym 2018 roku w Swarzędzu k. Poznania. Dziś jest ich już ponad 70.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.