PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

DM BDM SA: CCC może rozczarować w kolejnych kwartałach

Autor: dlahandlu.pl 21 maja 2018 10:05

DM BDM SA: CCC może rozczarować w kolejnych kwartałach fot. Shutterstock

Analitycy DM BDM SA spodziewają się rozczarowujących wyników sieci CCC i rekomendują sprzedaż akcji tej spółki. Ich zdaniem, wyniki za pierwszy kwartał były słabe. W kolejnych latach spodziewają się oni spadku udziału Polski w przychodach (zejście poniżej 50 proc. w biznesie stacjonarnym powinno mieć miejsce w perspektywie 2 lat). Segment e-commerce przekroczy poziom 20 proc. generowanej sprzedaży już w 2018 roku.

- Podtrzymujemy negatywne nastawienie do walorów obuwniczej spółki i wyznaczamy cenę docelową na poziomie 237,5 zł za akcję. Wyniki za pierwszym kwartał 2018 r., które zaprezentowała grupa były słabe i okazały się znacząco poniżej naszych założeń – napisali analitycy w raporcie.

Rekomendacja została wydana przy cenie akcji na giełdzie na poziomie 282 zł, co oznacza, że walory CCC mają według analityków DM BDM SA 16 proc. potencjał spadku. Poprzednia rekomendacja wydana przez to biuro maklerskie to zalecenie „redukuj”.

- Uważamy, że bieżący rok może przynieść więcej rozczarowań, patrząc na obecne oczekiwania rynkowe dla wyników grupy (wskazujemy m.in. na wymagającą bazę przychodową z ubiegłego roku; zauważamy konsekwencje wprowadzonego w marcu zakazu handlu w niedziele; dodatkowo spodziewamy się utrzymania presji ze strony kosztowej). Tym samym szacujemy, że EBITDA w 2018 r. wyniesie 602 mln zł, co oznaczałoby, że grupa ponownie nie zrealizuje celu z programu motywacyjnego (650 mln zł w 2018 r; zwracamy uwagę, że konsensus zakłada 660 mln zł EBITDA). Uważamy także, że bieżąca wycena uwzględnia już w dużej mierze zapowiadaną poprawę kapitału obrotowego – czytamy w raporcie.

Zdaniem analityków, CCC wykorzystało niską bazę z ubiegłego roku i rozpoczęło drugi kwartał 2018 r. od pozytywnego odczytu sprzedażowego za kwiecień (+33 proc. r/r).

- W naszej ocenie kolejne miesiące będą zdecydowanie bardziej wymagające dla detalisty (praktycznie wszystkie miesiące poza październikiem), szczególnie dla obszaru stacjonarnego, co stwarza pole do szeregu rozczarowań – oceniają analitycy.

Spodziewają się oni, że w ujęciu całorocznym powierzchnia sieci wzrośnie do 634 tys. mkw. oraz, że grupa osiągnie w 2018 r. ok. 5,06 mld zł przychodów, czyli o 21 proc. więcej r/r (sklepy +13 proc. r/r).

- Zakładamy, że marża brutto utrzyma się na zbliżonym poziomie – rosnący udział e-commerce powinien być offsetowany lekką poprawą kanału detalicznego. W naszych prognozach spodziewamy się wzrostu kosztów okołosklepowych (zapowiadany przez zarząd spadek kosztów na mkw. jest wg nas mało realny przy bieżącej sytuacji na rynku pracy). Grupa także ponosi dodatkowe koszty związane z marketingiem, co może obciążać EBITDA w kolejnych okresach – czytamy w raporcie.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7665

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,09

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.