PARTNER PORTALU

DM BDM SA zaleca redukowanie akcji Vistuli, choć spodziewa się wzrostu wyników

Autor: dlahandlu.pl 21 maja 2018 12:34

Analitycy DM BDM SA widzą potencjał wzrostu wyników Vistuli, jednak obniżyli rekomendację dla akcji spółki do „redukuj” z „kupuj”. Ich zdaniem, akcje spółki mają 10 proc. potencjał spadku. Jak przewidują analitycy, na koniec tego roku sieć powinna się składać z 451 sklepów, w tym 127 pod marką W. Kruk.

- Walory Vistuli na przestrzeni ostatniego roku były jedną z najlepszych propozycji z obszaru odzieżowego. Uważamy, że bieżąca wycena jest już wymagająca i uwzględnia spodziewaną poprawę wyników w okresie 2018-19 (estymujemy wzrost EBITDA odpowiednio do 87,2 mln zł i 99,6 mln zł). Wskazujemy, że oczekiwania rynkowe są wymagające i ewentualne przyszłe słabsze rezultaty mogą się przełożyć na potencjalne pogorszenie sentymentu do walorów grupy – oceniają analitycy.

Ich zdaniem, z wydarzeń korporacyjnych istotna dla przyszłego kształtu spółki jest fuzja z Bytomiem (strategicznie połączenie odbierają oni pozytywnie i w długim terminie powinno przełożyć się na budowę wartości dla akcjonariuszy), która obecnie jest na etapie badania rynku przez UOKiK (spodziewane zakończenie procesu to koniec drugiego kwartału 2018 r.).

- Zwracamy jednocześnie uwagę na utrzymującą się różnicę między parytetem z wyceny Deloitte a parytetem rynkowym – obecnie akcje Bytomia są notowane poniżej wyznaczonego poziomu, jednak w naszej ocenie poprawa dynamiki wyników w Bytomiu w 2018 roku będzie szybsza niż w przypadku Vistuli. Z tej perspektywy decydujemy się na wydanie zalecenia Redukuj dla walorów Vistuli z ceną docelową 4,48  zł za akcję – napisali analitycy w raporcie.

Jak oceniają, dotychczasowe odczyty sprzedażowe Vistuli mają dwa oblicza. Grupa utrzymuje dwucyfrowe tempo sprzedaży (dynamiki powyżej przyrostu powierzchni handlowej), co analitycy odbierają pozytywnie. - Z drugiej strony spółka prezentuje spadek marży i uważamy, że ta tendencja może być dalej kontynuowana (presja cenowa na rynku jest cały czas bardzo mocna, a baza wymagająca) – czytamy w raporcie.

Analitycy przyjmują, że w perspektywie całego roku detalista zwiększy powierzchnię handlową do 36,4 tys. mkw., czyli zgodnie z planami zarządu (oznacza to przyrost ok. 9-10 proc. r/r, najwięcej otwarć w czwartym kwartale 2018 r.). Tym samym sieć powinna się składać z 451 sklepów, w tym 127 w ramach W. Kruk.

- Spodziewamy się również, że wymagająca sytuacja na rynku pracy będzie negatywnie wpływać na koszty okołosklepowe związane z kosztami wynagrodzeń (uważamy, że po części będzie to offsetowane mniejszymi nakładami na marketing) – oceniają analitycy.

Prognoza DM BDM SA zakłada, że Vistula wypracuje w 2018 r. ok. 781,7 mln zł przychodów, realizując marżę brutto w wys. 51,7 proc., EBITDA na poziomie 87,2 mln zł (o 6 proc. poniżej bieżącego konsensusu; +11 proc. r/r), z kolei zysk netto powinien wzrosnąć do 51 mln zł. W przyszłym roku prognozują ok. 856 mln zł sprzedaży, 100 mln zł EBITDA i 62 mln zł wyniku netto.

- W prezentowanych prognozach nie uwzględniamy wpływu potencjalnej fuzji z Bytomiem. Samą transakcję uważamy jednak za dobry ruch strategiczny, który pozwoli na stworzenie bardzo dużego gracza na rynku odzieży formalnej. Według naszych szacunków, połączona grupa wypracowałaby w 2019 r. ok. 1,1 mld zł przychodów, 120-130 mln zł EBITDA oraz blisko 80 mln zł zysku netto – oceniają analitycy w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,50

  • Śr

    4,52

  • Min

    3,16

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.