PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

DM BOŚ: Koszty restrukturyzacji CCC wyniosą 710 mln zł

dlahandlu.pl 30 czerwca 2020 13:03

DM BOŚ: Koszty restrukturyzacji CCC wyniosą 710 mln zł Zdaniem analityków, CCC może pozostać jedynie graczem regionalnym. Fot. materiały prasowe

Według szacunków DM BOŚ, koszty restrukturyzacji CCC związanej z wybuchem pandemii mogą wynieść 710 mln zł, w tym 160 mln zł w gotówce oraz 550 mln zł kosztów niegotówkowych. DM BOŚ uważa, że cele zakładane przy przejęciu KVG nie zostały zrealizowane, co sprawia, że CCC może pozostać jedynie graczem regionalnym, ponadto spółce zależnej eobuwie również trudno będzie osiągnąć sukces na rynkach zagranicznych.

Według analityków, na koszty w gotówce złożą się: straty KVG szacowane na ok. 50 mln zł, koszt zamknięcia sklepów w Niemczech z czynszami objętymi gwarancją ok. 80 mln zł oraz rezygnacja ze sponsoringu drużyny kolarskiej i restrukturyzacja części sklepów ok. 30 mln zł. Z kolei koszty niegotówkowe w wysokości 550 mln zł to odpisy aktywów, w tym z tytułu kredytów i zobowiązań dotyczących współpracy z HRG i KVG.

DM BOŚ uważa, że sprzedaż niemieckiej działalności HRG nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, a cele zakładane przy przejęciu KVG nie zostały zrealizowane, co sprawia, że CCC może pozostać jedynie graczem regionalnym. Jaśkiewicz ocenia, że spółce zależnej eobuwie również trudno będzie osiągnąć sukces na rynkach zagranicznych - wskazują na to jej zdaniem nieudane próby zdobycia pozycji w Niemczech, Szwajcarii, Austrii oraz rynkach skandynawskich.

DM BOŚ prognozuje, że w 2020 roku grupa odnotuje ok. 700 mln zł straty netto. - Liczba infekcji COVID-19 pozostaje wysoka i ruch w sklepach CCC maleje. Wprawdzie nie zakładamy ogłoszenia powtórnej kwarantanny, jednak konsumenci mogą ograniczyć aktywność zakupową w nadchodzących miesiącach, a zwłaszcza na jesieni - napisano w raporcie.

W 2021 roku broker spodziewa się wypracowania przez grupę 44 mln zł netto. - Obawiamy się, że ograniczenie wydatków przez konsumentów może odbić się negatywnie na segmencie produktów z wyższej półki cenowej, które oferuje eobuwie. Ponadto warto pamiętać, że w przyszłym roku spółka będzie musiała się zmierzyć z wyższymi kosztami sprzedaży i ogólnego zarządu niż w br. z uwagi na prawdopodobnie wyższe czynsze (przypuszczamy, że obecne negocjacje dotyczą tegorocznych stawek wynajmu) i wyższe koszty wynagrodzeń - napisano.

Przeczytaj także:

Sylwia Jaśkiewicz, autorka rekomendacji uważa, że wydatki inwestycyjne CCC wzrosną. - Rozwój wielokanałowy i rozwój e-commerce jest kosztowny i prędzej czy później CCC będzie musiała się zająć tą kwestią. Sądzimy, że zaplanowane niskie wydatki inwestycyjne mogą zahamować tempo wzrostu albo są po prostu nierealistyczne - napisała. - Spółka musi odnowić sklepy (wstrzymane inwestycje w br. i przyszłym roku) oraz rozbudować magazyn dla e-commerce - dodała, wskazując jednocześnie, że konkurenci (LPP, Inditex, Zalando) wydają na rozwój znacznie więcej.

Raport został wydany z data 22 czerwca. Rekomendacja dla CCC brzmi "sprzedaj". Cena docelowa akcji spółki została oszacowana na 58,4 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7093
Ilość aktualnych ofert: 432336

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.