Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

DM mBanku: Wyzwaniem dla VRG poprawa efektywności w segmencie odzieżowym

Niska dynamika sprzedaży w grudniu rok do roku oraz zakończenie pozytywnego efektu konsolidacji wyników Bytom wpłyną na spowolnienia dynamiki EBITDA r/r względem poprzednich kwartałów – ocenia Piotr Bogusz, analityk DM mBanku, w prognozie wyników dla VRG na czwarty kwartał 2019 r. Jego zdaniem, wyzwaniem w kolejnych miesiącach dla spółki będzie poprawa efektywności sprzedaży w segmencie odzieżowym r/r oraz utrzymanie dodatniej sprzedaży porównywalnej w segmencie jubilerskim.
Reklama

Spółka opublikuje wyniki za 2019 rok dnia 31 marca 2020 roku.

- W czwartym kwartale 2019 oczekujemy spowolnienia dynamiki EBITDA r/r względem poprzednich kwartałów. Głównym powodem spowolnienia tempa poprawy wyników są: zakończenie pozytywnego efektu konsolidacji wyników Bytom oraz niska dynamika sprzedaży r/r w grudniu – ocenia Piotr Bogusz w raporcie.

W wynikach za czwarty kwartał 2019 r. oczekuje on wzrostu marży brutto na sprzedaży r/r o 1p.p., wspieranego przez efekty synergii. Koszty SG&A (koszty ogólne, sprzedaży i administracji) szacuje na 125 mln zł, co oznaczałoby wzrost r/r o 21 proc.

- W VRG wyzwaniem w kolejnych miesiącach będzie poprawa efektywności sprzedaży w segmencie odzieżowym r/r oraz utrzymanie dodatniej sprzedaży porównywalnej w segmencie jubilerskim – ocenia analityk.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum