Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Do końca 2019 roku IKEA utworzy w Polsce ok. 50 miejsc pracy i tyle samo zlikwiduje

Grupa Ingka przyspiesza transformację biznesową na wszystkich rynkach: zwiększa inwestycje w obecne i nowe sklepy IKEA oraz centra dystrybucji, rozwija nowe formaty w centrach miast i koncentruje się na sprzedaży online, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Grupa planuje zwiększyć dostępność produktów i przystępność cenową we wszystkich sklepach IKEA.
Reklama

W związku ze zmianami organizacyjnymi w Grupie w Polsce, do końca 2019 r. utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków, podobna liczba miejsc pracy może zostać zlikwidowana. Na tym etapie, zmiany nie będą dotyczyć większości pracowników IKEA w sklepach i centrach dystrybucji tylko biura głównego firmy.

– Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku osiągnęliśmy 11-procentowy wzrost sprzedaży i przekroczyliśmy 4 miliardy złotych obrotów – powiedziała Carolina Garcia, prezes IKEA Retail w Polsce. – Kilka tygodni temu otworzyliśmy też pierwszy sklep nowego formatu blisko centrum miasta, w warszawskim Blue City. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową i pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla naszych klientów. Jednocześnie wiemy, że aby wspierać i utrzymać wzrost w dłuższym terminie musimy zmienić się jeszcze bardziej. Chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów, rewolucję w branży handlowej oraz coraz silniejszą konkurencję – dodała Carolina Garcia.

– Kontynuujemy nasz wzrost i świetne wyniki. Jednocześnie rozumiemy, że krajobraz w branży handlowej podlega zmianom w skali i z prędkością wcześniej nie notowaną. Zachowania konsumentów ulegają gwałtownym zmianom, inwestujemy zatem i rozwijamy nasz biznes, aby zaspokajać ich potrzeby lepiej i w nowy sposób. Położymy większy nacisk na ulepszanie naszych sklepów – powiedział Jesper Brodin, CEO Grupy Ingka.

Transformacja biznesowa obejmuje także wejście do centrów trzydziestu metropolii na świecie, aby uzupełnić ofertę tradycyjnych sklepów IKEA. Zakłada także wzmocnienie oferty cyfrowej i dystrybucyjnej. Celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów, który będzie odpowiadać ich potrzebom i stylowi życia.

Grupa Ingka zarządza 367 sklepami IKEA w 30 krajach. W ubiegłym roku sklepy IKEA odwiedziło 838 milionów osób, natomiast ponad 2,35 miliardów osób odwiedziło stronę IKEA.com. W roku finansowym 2018 Grupa Ingka globalnie odnotowała wzrost sprzedaży w wysokości 4,7%. W Polsce Grupa posiada obecnie jedenaście sklepów i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum