Duży wzrost przychodów i zysku grupy VRG

Wynik operacyjny EBIT wyniósł w I półroczu 27,3 mln zł wobec 21,1 mln zł rok wcześniej. Wynik netto grupy wzrósł do 21,4 mln zł, z 14,2 mln zł w I półroczu 2018 r.
Na koniec pierwszego półrocza 2019 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej należącej do grupy VRG zwiększyła się do 53,4 tys. m2 czyli o 58% r/r. Wzrost powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 74% (bez marki Bytom + 9%) natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 13%.
Dominująca część sprzedaży grupy VRG realizowana jest za pośrednictwem detalicznej sieci salonów firmowych poszczególnych marek należących do grupy. Na koniec pierwszego półrocza 2019 roku grupa posiadała sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 586 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler, W.KRUK.
- W nawiązaniu do informacji przekazanych do wiadomości publicznej w raporcie rocznym Grupy Kapitałowej Spółki za rok 2018, podtrzymujemy wszystkie zasadnicze cele działań rozwojowych w roku bieżącym, tj. kontynuacja dwucyfrowego wzrostu przychodów Grupy Kapitałowej, wzrost marży brutto o 1 pp r/r dzięki pierwszym synergiom marżowym oraz osiągnięcie wyższych dynamik wzrostu zysku niż sprzedaży – informuje firma w raporcie.
Łączne nakłady finansowe w roku 2019 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej, w tym rewitalizacje najważniejszych lokali handlowych, dalsze udoskonalanie systemów IT, sprzedaży online oraz pozostałe inwestycje wyniosą około 25 mln zł.
Zarząd VRG zakłada, że poczynione i planowane inwestycje zapewnią dynamiczny rozwój kanału e-commerce i pozwolą na koniec 2019 roku osiągnąć 14% udział kanału online w przychodach grupy.