PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Dyrektor Action Polska: Opieramy handel na sklepach stacjonarnych, w przyszłym roku testy kas samoobsługowych

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2020 10:37

Dyrektor Action Polska: Opieramy handel na sklepach stacjonarnych, w przyszłym roku testy kas samoobsługowych Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska, fot. mat. pras.

- Liczba naszych klientów w Polsce sukcesywnie wraca do poziomu sprzed lockdownu. Dodatkowo bardzo dużą popularnością cieszą się sklepy, które otworzyliśmy w ostatnim czasie, zwłaszcza w tych miastach, w których marka Action nie była wcześniej obecna. To pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.

Czy sieć Action po lockdownie zmieniła swoją strategię? Czy zwiększono liczbę promocji?

Nasi klienci zawsze mogli liczyć na cotygodniowe, atrakcyjne promocje i to się nie zmieniło. Kontynuujemy naszą dotychczasową strategię w tym zakresie. Głównym atutem Action jest szeroka oferta produktów codziennego użytku z aż 14 kategorii, bardzo przystępne ceny oraz element niespodzianki wynikającej z tego, że 2/3 asortymentu dynamicznie rotuje i co tydzień na półkach pojawia się ponad 150 nowych artykułów. Dużą wagę przykładamy przy tym do produktów sezonowych, które cieszą się rosnącą popularnością – latem były to m.in. akcesoria do grilla, ogrodu i na plażę, a obecnie artykuły szkolne i papiernicze oraz dekoracje jesienne. Ten koncept świetnie się sprawdza.

Czy jest szansa, że na półkach pojawi się więcej artykułów żywnościowych?

Żywność jest jedną z 14 naszych kategorii produktowych. Oferujemy głównie pakowane słodkie i słone przekąski oraz napoje. Action jest jednak siecią dyskontów niespożywczych, dlatego nie mamy w planach rozszerzania asortymentu żywnościowego.

Pandemia pokazała, że handel w internecie będzie coraz ważniejszym kanałem sprzedaży. Czy polscy klienci Action będą mogli zrobić zakupy w sieci?

Nasz model biznesowy opiera się na sklepach stacjonarnych i chcemy, aby ten kanał sprzedaży zawsze pozostał dominujący. Jesteśmy jednak coraz bardziej aktywni online, zwłaszcza w zakresie działań marketingowych. Usługę click&collect testujemy we Francji i w Belgii. W zależności od tego, jak sprawdzi się to rozwiązanie, będziemy podejmować decyzje odnoście wprowadzenia go na większą skalę. Bardziej zaawansowane są testy kas samoobsługowych, które prowadzimy na kilku rynkach. W Holandii takie kasy działają one już w około 100 sklepach. Jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z planem, testy w Polsce rozpoczniemy w pierwszym kwartale 2021 roku.

Czy wirus zrewidował plany rozwoju spółki na naszym rynku?

W wyniku lockdownu musieliśmy niestety wstrzymać się z otwarciami niektórych sklepów, ale już latem mogliśmy wrócić do planu ekspansji pierwotnie zakładanego na 2020 rok. Konsekwentnie rozbudowujemy naszą sieć na południu Polski i dalej w głąb kraju, zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i w dużych aglomeracjach. Od początku sierpnia otworzyliśmy łącznie 12 nowych marketów, a w planach mamy kolejne. Jeśli sytuacja epidemiczna znacząco się nie pogorszy, zakładamy, że jeszcze w tym roku osiągniemy dwa kamienie milowe w rozwoju Action na polskim rynku. Mamy więc nadzieję, że wkrótce będziemy mogli podzielić się tymi dobrymi wiadomościami.

W kwestii wyboru lokalizacji nowych sklepów, nadal stawiamy na popularne centra i parki handlowe, które są łatwo dostępne dla lokalnej społeczności – najlepiej, jeśli znajdują się w pobliżu osiedli mieszkaniowych i są dobrze skomunikowane z innymi częściami miasta. Zależy nam też na otoczeniu znanych i lubianych marek. Mamy już duże doświadczenie w wyborze miejsc z odpowiednim potencjałem ekonomicznym, dlatego jesteśmy w stanie szybko podejmować decyzje. Właściciele obiektów handlowych i firmy odpowiedzialne za ich komercjalizację bardzo to sobie cenią. Action jest też coraz bardziej pożądanym najemcą jako generator ruchu oraz, ze względu na terminowe płatności, zaufany partner biznesowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7675
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    20,65

  • Śr

    11,86

  • Min

    7,30

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.