Dyskontowa sieć otwiera magazyn w Polsce. Chce mieć też więcej sklepów

Centrum Dystrybucyjne w Polsce sieci Dealz ma pomóc w realizacji planów rozwojowych sieci, która chce podwoić liczbę swoich sklepów do końca 2023 roku. Magazyn w Łyszkowicach został zatowarowany i już obsługuje sklepy Dealz zlokalizowane w całej Polsce.
- Dynamiczny rozwój naszej sieci na polskim rynku wymaga od nas dużej elastyczności oraz sprawnej sieci logistycznej. Nowe centrum dystrybucyjne idealnie wpisuje się w nasze potrzeby również z racji jego położenia geograficznego – strategicznego z transportowego i kosztowego punktu widzenia. Dzięki niemu będziemy mogli zapewnić nieprzerwaną dostępność produktów, po które tak chętnie sięgają nasi klienci – komentuje Marcin Langowski CEO w Dealz Poland.
Na miarę nowych potrzeb Dealz
Centrum Dystrybucyjne jest przygotowane do pracy trzyzmianowej przy potencjale zatrudnienia dla 600 osób. Zastosowano w nim szereg rozwiązań technologicznych, w tym m.in. wózki widłowe z bateriami litowo-jonowymi z szybkim ładowaniem elektrycznym, co bardzo podnosi produktywność procesów magazynowych, oraz instalację fotowoltaiczną, która zasila oświetlenie zewnętrzne obiektu.
Duża powierzchnia magazynowa oraz strefa wysokiego składowania pozwalają na zgromadzenie i obsłużenie szerokiego zakresu artykułów. Dealz skupia się na sprzedaży produktów z sektora FMCG, w tym kategorii spożywczych oraz drogeryjnych. Pozostała cześć oferty to produkty przemysłowe, m.in. artykuły dekoracyjne, wyposażenia domu czy zabawki.
Lokalizacja magazynu w centralnej Polsce – w Parku Logistycznym w Łyszkowicach – nieopodal przecięcia się autostrad A1 oraz A2, zapewnia komunikację ze wszystkimi miastami, umożliwiając sprawną obsługę procesów dostaw do sklepów Dealz – w ciągu 36h od momentu złożenia zamówienia przez sklep. Poza powierzchnią magazynową w budynku zlokalizowane są także powierzchnie biurowo-socjalne przeznaczone dla pracowników zarządzających operacjami logistycznymi.


Dealz dokonuje zmian
Otwarcie nowego magazynu to jeden z elementów szerszego procesu zmian w Dealz. W najbliższych miesiącach sieć planuje wprowadzenie w Polsce programu modernizacji obejmującego optymalizację asortymentu i przestrzeni sklepowej oraz wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych, aby zapewnić wyższą jakość obsługi klientów oraz podnieść komfort pracy pracowników Dealz. Sieć pracuje także nad optymalizacją swojego łańcucha dostaw, co pozwoli na jeszcze sprawniejszą obsługę istniejących oraz nowych sklepów.
Pierwszy sklep Dealz w Polsce został otwarty w lutym 2018 roku w Swarzędzu, a obecnie w Polsce działa już 170 placówek oferujących asortyment ponad 3000 produktów. Obecnie sieć zatrudnia blisko 2000 pracowników w sklepach i centrali w Polsce.
Grupa Pepco posiada obecnie około 4000 sklepów zlokalizowanych w 19 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii oraz regionie Europy Środkowo-Wschodniej i zatrudnia ok 43 000 osób.