PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

EEC Online: Galerie i najemcy potrzebują siebie nawzajem

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2020 15:03

EEC Online: Galerie i najemcy potrzebują siebie nawzajem Rafał Sonik, prezes Gemini Holding Sp z o.o., uważa, że omnichannel to wyzwanie cywilizacyjne

Pomiędzy najemcami a właścicielami galerii handlowych toczą się negocjacje, dotyczące wysokości czynszów w obliczu nowej, (post)pandemicznej rzeczywistości. Zdaniem panelistów debaty "Nowa gospodarka, nowy świat", która odbyła się 18 maja w ramach EEC Online, warunkiem przetrwania biznesu staje się daleko idąca solidarność.

- Wynikiem wielotygodniowego lockdown-u jest to, że warunkiem przetrwania biznesu staje się daleko idąca solidarność. Myślę, że ostatnie dwa tygodnie, czyli od 4 maja widzimy to zjawisko doskonale. My, czyli właściciele obiektów handlowych, nie przetrwamy bez znakomicie prosperujących najemców i to w 100 proc. strukturze, bo tylko obiekty, które są zajęte w 100 proc. dobrymi, ciekawymi markami maja szanse przetrwać i się rozwijać. Z kolei nasi najemcy tylko wtedy będą mogli wrócić na ścieżkę rozwoju, kiedy skutecznie odbudują swój biznes - mówił podczas debaty Rafał Sonik, prezes Gemini Holding Sp z o.o.

Dodał, że branża rozumie znaczenie rozwoju e-commerce, ale uważa, że finałem tych dwóch dróg jest omnichannel, rozumiany jako efekt współpracy pomiędzy wszystkimi podmiotami na rynku. - Jest to współistnienie handlu cyfrowego z tradycyjnym. Omnichannel staje się wyzwaniem cywilizacyjnym. Widzimy, że po otwarciu galerii, w procesach negocjacyjnych z najemcami dominuje racjonalizm. Wszyscy, w tym kierownicy, franczyzobiorcy, chcą odbudować swoje dobre życie sprzed pandemii. Obserwowaliśmy np. jak załogi LPP w ciągu zaledwie kilkunastu godzin przygotowały sklepy do otwarcia. Jestem tą mobilizacją zbudowany i uważam, że to właśnie na tym genie dzielności Polaków możemy wciąż się opierać - podkreślił panelista.

Z Rafałem Sonikiem zgodził się wiceprezes zarządu LPP, Przemysław Lutkiewicz.
- Kiedyś można było sobie planować na 5 lat, potem ten horyzont skrócił się do trzech, teraz działamy na bieżąco. Czekamy na to, jak będzie wyglądała rzeczywistość po koronawirusie, jak to się wyklaruje, jak będą wyglądały zakupy. Zgadzamy się, że nie wszystko przejdzie do internetu. Galerie będą potrzebne, zmieni się pewnie charakter najemców, dobór będzie trochę inny, ale na końcu najważniejsze jest to, że my potrzebujemy siebie nawzajem. My potrzebujemy galerii, galerie potrzebują nas. Do tego potrzebna jest szersza współpraca, banki też są stroną tych rozmów. Mamy też różne stowarzyszenia konsumenckie. Musimy zapewnić bezpieczeństwo konsumentom, musimy rozmawiać, by konsumenci chcieli wrócić do galerii, by handel mógł wrócić do w miarę normalnych zasad. Wszyscy chcemy wrócić do kina, restauracji, pojechać na wczasy, chcemy by pojawiła się jakaś normalność. Ja też wierze w solidarność, zrozumienie. Potrzebujemy siebie nawzajem i my po prostu musimy się dogadać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Korzen 2020-05-28 15:25:09

    Zdecydowanie potrzebują siebie, ale to właściciele galerii potrzebują bardziej najemców, handel może wrócić na ulice, dlatego to właścicielom powinno bardziej zależeć, żeby w obecnej sytuacji dogadać się z najemcami. Firmy jak LPP dobrze robią, że chcą renegocjować warunki umów, skoro warunki w galeriach się zmieniły i ruch jest znacznie mniejszy.

  • subir 2020-05-19 15:05:05

    Nie doszłoby pewnie do większych rozmów gdyby LPP nie zdecydowało się o nieotwieraniu wszystkich swoich salonów. Dobra decyzja.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6947
Ilość aktualnych ofert: 432336

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,76

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.