PARTNER PORTALU

Efekt 500+ coraz mniej widoczny w zakupach sprzętu AGD

Autor: Rzeczpospolita 25 maja 2018 09:46

Sprzedaż sprzętu AGD rosła rekordowo tylko przez kilka miesięcy po wprowadzeniu programu. W tym roku spada o 4 proc., choć producenci mają nadzieję na powrót wzrostu - informuje "Rzeczposolita".

Ten rok nie zaczął się dobrze dla sektora handlowego. Branża przygotowywała się na skutki zakazu handlu w niedzielę, ale niektóre sektory już wcześniej zderzyły się z problemami. Producentom AGD styczeń przyniósł jeszcze wzrost sprzedaży sprzętu do sklepów, ale już w lutym spadek przekroczył 10 proc. W sumie od stycznia do kwietnia sprzedaż spadła prawie 4 proc. ilościowo i 3 proc. wartościowo – wynika z danych organizacji producentów APPLiA Polska.

– Faktycznie w kwietniu odnotowaliśmy spadek sprzedaży na rynku AGD. Miały na to wpływ dwa czynniki – efekt Świąt Wielkanocnych wypadł w tym roku w marcu, a rok temu w kwietniu. Dodatkowo cztery niehandlowe niedziele spowodowały, że konsumenci zrobili mniejsze zakupy w kwietniu – mówi Tomasz Sypytkowski, dyrektor generalny Electrolux Poland. – Nie sądzę, żeby to był stały trend, raczej przewiduję, że w maju wyniki sprzedaży będą lepsze od kwietniowych, a konsumpcja w kolejnych kwartałach pozostanie filarem wzrostu rynku AGD w Polsce.

Przeczytaj także:

GUS również podał, iż kategoria AGD i meble w kwietniu zyskuje, ale dane dotyczą tylko dużych firm, a w Polsce sprzedaż elektroniki wciąż w ok. 40–50 proc. odbywa się przez sklepy niezależne, prowadzone przez małe przedsiębiorstwa.

Całość w "'Rzeczpospolitej"

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    7,25

  • Min

    6,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.