Ekspert: Niemiecki oddział H&M stracił nie tylko 35 mln euro, ale także reputację

Autor: dlahandlu.pl 7 października 2020 10:01

Ekspert: Niemiecki oddział H&M stracił nie tylko 35 mln euro, ale także reputację H&M naraziło na szwank swoją reputację, fot. Shutterstock

1 października br. niemiecka spółka H&M Hennes & Mauritz Online Shop A.B. & Co. KG otrzymała karę 35 mln euro. Głównym powodem jej nałożenia była zbyt duża ingerencja H&M jako pracodawcy w dane pracowników. - Praktyki stosowane przez ukarany zakład H&M są szokujące. Trudno wyobrazić sobie tak daleko idącą, zorganizowaną inwigilację pracowników i całkowitą ignorancję przez spółkę obowiązujących przepisów. Kara, z uwagi na rażące naruszenia prawna w sposób umyślny i zorganizowany, musiała być wysoka - komentuje Monika Niedźwiecka, radca prawny, Senior Associate, Compliance Officer w JP Weber.

- Przykład niemieckiego H&M pokazuje dobitnie dlaczego RODO jest potrzebne. Widać ponadto, że może być skutecznym narzędziem do walki z różnego rodzaju bezprawnymi działaniami, w tym wypadku wręcz patologiami dotyczącymi nie tylko prawa do prywatności, ale również poszanowania godności osobistej. Dopuszczając się inwigilacji pracowników spółka realizowała zapewne jakiś wewnętrzny cel dotyczący zarządzania załogą. Zabrakło jednak rozsądku i rzetelnej oceny ryzyka, wydaje się też że zwykłej przyzwoitości. Pewne jest, że niemiecki H&M stracił nie tylko 35 mln euro, ale także reputację, co może okazać się bardzo trudne do odrobienia - dodaje ekspertka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7628

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    4,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.