PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Eksport ma coraz większe znaczenie w strukturze przychodów LPP

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2019 11:51

Eksport ma coraz większe znaczenie w strukturze przychodów LPP Fot. LPP

Wzrasta znaczenie eksportu w sprzedaży LPP. W trzecim kwartale tego roku 45 proc. sprzedaży grupy LPP w segmencie e-commerce pochodziło z zagranicznych sklepów internetowych spółki odzieżowej. W miesiącach lipiec-wrzesień po raz kolejny sprzedaż zagraniczna polskiego producenta była większa od krajowych przychodów.

Coraz większe znaczenie w strukturze przychodów LPP odgrywa eksport. Kolejny kwartał z rzędu sprzedaż zagraniczna polskiego producenta była większa od krajowych przychodów. W trzecim kwartale br. na jej wartość pozytywnie wpłynął rozwój powierzchni, w szczególności w Europie Południowo-Wschodniej oraz dobre przyjęcie kolekcji przez klientów w krajach Europy Zachodniej. W analizowanym okresie powierzchnia sieci stacjonarnej LPP zwiększyła się o blisko 13 % r/r.

Sprzedaż internetowa w 3Q19 stanowiła ponad 11% przychodów z Polski i prawie 10% sprzedaży Grupy. Zgodnie z planem w 2019 roku polski producent odzieży chce przekroczyć miliard złotych sprzedaży w kanale e-commerce. Zamierza to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje. To z kolei wiąże się także z koniecznością rozwoju logistyki. W ostatnich miesiącach LPP uruchomiło magazyn w Rumunii, dedykowany do obsługi zamówień online. Dzięki Fulfillment Center o powierzchni 22 tys. m2, LPP zyskuje możliwość realizacji dostaw do klientów z Europy Południowo-Wschodniej nawet następnego dnia od transakcji. W 2020 roku gdańska spółka planuje uruchomienie kolejnego magazynu dla e-commerce, tym razem na Słowacji.

W związku z wprowadzoną przez spółkę zmianą sposobu liczenia roku obrotowego, rok 2019 będzie miał 13 miesięcy, a docelowy rok obrotowy od 2020 rozpocznie się 1 lutego. Zmiana ma na celu lepsze dopasowanie sposobu prowadzenia bilansów spółki w ujęciu kwartalnym z cyklem życia kolekcji, tak aby kwartały finansowe odzwierciedlały w pełni sezony modowe. Stąd też ostatni kwartał 2019 roku będzie ujęty w okresie 4-miesięcznym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Buczu 2019-11-30 19:30:13

    Tak to powinno wyglądać. Myślę, że z każdym rokiem będzie lepiej. W końcu LPP będzie mieć sklepy w całej Europie we wszystkich największych miastach. Będziemy mieć polską sieć sklepu o zasięgu globalnym z prawdziwego zdarzenia.

  • mosi 2019-11-28 14:08:40

    To tylko pokazuje, że spółka będzie się jeszcze dynamicznie rozwijać. Zagranicą zostało duże pole do rozbudowy powierzchni handlowych.

  • Gac 2019-11-27 14:25:21

    W Polsce firma ma już ugruntowaną pozycję i ciężko o znaczne wzrosty. Dobrze, że sprzedaż zagraniczna rośnie. To pokazuje, że spółka ma jeszcze ogromny potencjał rozwojowy na rynkach zagranicznych.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,86

  • Min

    7,30

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7894
Ilość aktualnych ofert: 475155

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.