PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Empik Marketplace: 120 tys. nowych ofert miesięcznie

Autor: dlahandlu.pl 30 września 2020 11:12

Na platformie Empik Marketplace miesięcznie przybywa ok. 120 tysięcy ofert sprzedażowych, co stanowi sześciokrotnie szybszy wzrost niż w ubiegłym roku, gdy liczba ta plasowała się na poziomie ok. 20 tys. ofert miesięcznie. Platforma zamierza w najbliższym czasie utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu w zakresie przyrostu partnerów handlowych, ofert produktowych i poziomu sprzedaży we wszystkich kanałach – desktopie, mobile i w aplikacji.

Empik Marketplace przekroczył już milion ofert od zewnętrznych sprzedawców w 16 kategoriach, takich jak Dom i Ogród, Sport, Elektronika, AGD, Zdrowie i Uroda czy Zabawki.

Segment e-handlu może w tym roku odpowiadać za niemal 3 proc. polskiego PKB. Jak wskazują eksperci, rodzimy rynek e-commerce charakteryzuje się najwyższą dynamiką w Europie i w 2020 roku ma wzrosnąć o ponad 30 proc., do niemal 15 mld euro (Raport RetailX “Europe 2020: Ecommerce Region Report”, lipiec 2020 r.).

- Utrzymanie trzycyfrowej dynamiki wzrostu w zakresie przyrostu partnerów handlowych, ofert produktowych i poziomu sprzedaży we wszystkich kanałach – desktopie, mobile i w aplikacji – to nasz główny cel w najbliższym czasie – mówi Mirek Drab, Head of Marketplace w Empiku.

Kategorią, która notuje najbardziej dynamiczne wzrosty pod względem wartości sprzedaży na Empik Marketplace jest sport, w tym rowery i akcesoria, hulajnogi, pojazdy elektryczne, sprzęt fitness, asortyment turystyczny czy elektronikę sportową. Dynamika wzrostu tego segmentu rdr. wynosi 195%. Na drugim miejscu plasuje się kategoria AGD (+146% dynamiki wzrostu), obejmująca ekspresy do kawy, oczyszczacze i nawilżacze powietrza czy mniejsze urządzenia do pielęgnacji.

Przeczytaj także:

Niewiele niższą dynamikę przyrostu sprzedaży wykazuje sekcja artykułów papierniczych (142%), takich jak tekstylia szkolno-biurowe, akcesoria DIY, farby, przybory malarskie i inne produkty wspierające kreatywność. Wzrost na poziomie 130% zanotowała zaś kategoria Zdrowie i Uroda, najliczniejsza na Empik Marketplace pod względem liczby produktów. Kategoria Zabawki charakteryzuje +125% wzrostu dynamiki sprzedaży rok do roku. Natomiast Dom i Ogród – najchętniej wybierana kategoria ostatnich miesięcy i jedna z najliczniejszych na platformie – notuje wzrost o 98%.

Z oferty Empik.com korzysta już 55 mln użytkowników rocznie. W sumie dokonują oni ok. 780 mln odsłon, co oznacza 2,5 mln dziennie. Platforma Marketplace odpowiada za kilkadziesiąt procent wszystkich zamówień w Grupie. Analizując poziom sprzedaży rok do roku, od czasu pandemii liczba ta podwoiła się.

Pod względem udziału w całościowej strukturze zakupów na Empik.com urządzenia mobilne odpowiadają za 50% sprzedaży w stosunku do desktopu. Dynamika sprzedaży Marketplace w aplikacji od początku 2020 roku to 129% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. Dynamika przyrostu partnerów handlowych rok do roku przekracza 400%. Partnerzy są stale weryfikowani pod kątem jakości oferowanych produktów, wiarygodności czy poziomu satysfakcji i obsługi klienta.

Obecnie swoje sklepy internetowe prowadzi tu ponad 1200 firm, w tym marki takie jak: Dr Irena Eris, Tchibo, Lavazza, Intersport, Foods by Ann, Vobis, Miele, Inglot i Duka. Coraz więcej partnerów dołącza do programów Empik Premium i Empik Premium Free, czyli darmowej dostawy zamówień.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7593
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,31

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.