Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Express nowym formatem Castorama w Polsce?

28 kwietnia spółka KINGFISHER INVESTISSEMENTS zgłosiła w Urzędzie Patentowy nowy znak towarowy - Castorama Express. Sieć niecały miesiąc temu zapowiadała, że szykuje nowy format sklepu. Możliwe, że będą to właśnie mniejsze placówki działające pod tym szyldem.
Reklama

W kwietniu przedstawiciele firmy podkreślali: "Castorama prowadzi sprzedaż w multi-formacie – wszystkie kanały wciąż rozwijamy tak, aby dostarczyć każdemu klientom odpowiedni sklep w odpowiednim miejscu, zgodnie z ich preferencjami. Mamy sklepy wielkopowierzchniowe, smart i e-commerce. W planach mamy wprowadzenie w tym roku nowego modelu sklepu, który będzie kolejną odpowiedzią Castorama na potrzeby naszych klientów".

Zapytaliśmy sieć o plany związane z nowym znakiem towarowym. Czekamy na odpowiedź. 

 

fot. za UP RP
fot. za UP RP

Ostatnie inwestycje Castoramy

W ostatnim czasie firma zainwestowała m.in. w skrytki do samodzielnego odbioru zamówień. Urządzenia nazywają się Castomaty. Wraz z początkiem maja br. Castorama wprowadziła do swoich sklepów te urządzenia, które mieszczą nawet wielogabarytowe towary na wózkach zakupowych. Ze skrytek automatycznych umieszczonych przy sklepach Castorama można odbierać zamówienia o każdej porze dnia i nocy 24/7. Produkty zamówione na castorama.pl, lub przez telefon, są gotowe do odbioru już po 2 godzinach od złożenia zamówienia (przy zamówieniach złożonych w godzinach pracy sklepu i z odpowiednim wyprzedzeniem przed zamknięciem).


W kwietniu sieć otworzyła nowy sklep w Stalowej Woli. To już 91. sklep tej sieci w Polsce. Placówka o powierzchni sprzedaży około 8100 mkw. oferuje od ręki prawie 30 tysięcy produktów do budowy, remontu, wykończenia i dekoracji mieszkań, domów i ogrodów. Na miejscu będzie można skorzystać m.in. z usługi dostawy zamówienia pod wskazany adres, cięcia drewna czy oklejania płyt.

Wyniki finansowe

Castorama Polska uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Spółka zatrudnia prawie 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1470 sklepów w 8 krajach Europy.

Przychody firmy ze sprzedaży w roku obrotowym 2020/21 wyniosły 7.833,9 mln zł i wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 8%.
Zysk ze sprzedaży towarów i materiałów stanowił 6,4% przychodów ze sprzedaży w roku obrotowym 2020/21 wobec 6,6% w roku poprzednim.
Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 8,3% w stosunku do poprzedniego roku i wyniosły 7.333,3 mln zł. 

Zysk netto za rok obrotowy 2020/21 wyniósł 291,3 mln zł i był niższy o 18,3%
w stosunku do roku poprzedniego.

Nakłady inwestycyjne w roku obrotowym 2020/21 wyniosły 143 mln zł i wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 18 mln zł.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.