Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Firmy z segmentu sprzedaży naturalnych kosmetyków tworzą grupę zakupową

Primavera Parfum oraz GreenPort, firmy działające w segmencie sprzedaży produktów naturalnych stworzyły wspólną grupę zakupową. Spółki zakładają, że synergia działań pozwoli obu firmom wejść na rynek całej Unii Europejskiej.
Reklama

- Rynek naturalnych kosmetyków w Polsce szacowany jest na ponad 17 mld złotych i wciąż rośnie, czemu sprzyja utrzymujący się od dłuższego czasu trend zdrowego stylu życia. Dynamiczny rozwój segmentu naturalnych produktów sprawia, że konkurencja jest w nim coraz większa. Szansą na zyskanie przewagi rynkowej jest tworzenie grup zakupowych – informuje Primavera Parfum.

Rynek naturalnych produktów, kosmetyków i perfum, podobnie jak inne branże, przechodzi etap konsolidacji oraz powstawania dużych sieci sprzedaży. Podobna sytuacja występuje w segmencie  sprzedaży internetowej - coraz większą rolę odgrywają duże firmy oraz witryny internetowe. Chcąc sprostać rosnącym wyzwaniom rynku, Primavera Parfum oraz GreenPort postanowiły nawiązać ścisłą współpracę i stworzyć wspólną grupę zakupową.

– Dzięki połączeniu zakupów, wzajemnej wymianie towarów oraz wspólnych działaniach sprzedażowych chcemy wzmocnić pozycję na rynku firm handlu internetowego, zwiększyć obroty oraz osiągnąć kluczowe pozycje w swoich branżach. Planujemy też stworzyć przeciwwagę dla sieci sklepów wielko powierzchniowych. Chcemy odgrywać coraz większą rolę jako dystrybutor zaopatrujący inne sklepy internetowe, małe i średnie sklepy stacjonarne oraz przedsiębiorstwa szukające dobrych produktów w korzystnych cenach, a przy tym oferować sprawną i nowoczesną obsługę magazynowo-logistyczną – wyjaśnia Arkadiusz Wrzos dyrektor generalny z Green Port Team Sp. z o.o.

Synergia działań pozwoli obu firmom wejść na rynek całej Unii Europejskiej. Założeniem współpracy jest przygotowanie oferty na dobre produkty w korzystnych cenach, stworzenie bardzo szerokiego asortymentu towarów, popartego nowoczesnym modelem dystrybucji i sprzedaży, ale także wsparcie marketingowe - od Internetu po własną gazetę, a być może wkrótce również i wydawnictwo oraz kanał telewizji internetowej.

Firma Primavera Parfum zajmuje się sprzedażą i dystrybucją perfum oraz kosmetyków. Spółka wypracowała w zeszłym roku ponad 164 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego blisko połowę – bo aż 79 mln zł, stanowiły obroty w segmencie e-commerce. W ciągu najbliższych trzech lat spółka chce niemal podwoić swoje przychody.

Firma GreenPort prowadzi sklepy zielarskie oraz hurtownie i sklep online. Wydaje także miesięcznik GreenPort Natura & Zdrowie.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum