Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Generacja Z pokochała second handy. Zara i H&M już to wiedzą

Sprzedaż odzieży używanej powoli przebija się do świadomości polskich konsumentów, jako wyraz mody i dbałości o środowisko. Przykład zachowań konsumentów amerykańskich pokazuje, że jest to rynek, którego nie mogą lekceważyć nawet znane marki, jeśli chcą uniknąć spadku sprzedaży – wynika z raportu Inquiry.
Reklama
  • W 2020 roku aż 86% respondentów w USA było skłonnych do kupowania odzieży używanej wobec tylko 45% 4 lata wcześniej.
  • Eksperci z GlobalData prognozują, że udział rynku second hand w branży modowej urośnie w 2030 roku z 9% do 18%. W tym samym raporcie prognozuje się też, że nastąpi duże spowolnienie w rozwoju tradycyjnej mody i sprzedaży w takich sieciach, jak Zara czy H&M.
  • 60% sieci deklaruje otwartość wobec wprowadzenia oferty odzieży używanej dla swoich klientów.

 

Second hand wystrzelił po pandemii

W corocznym raporcie firmy thredUP, analizującej rynek modowy na rynku amerykańskim, czytamy, że rynek odzieży używanej może ulec podwojeniu w ciągu następnych 5 lat, rosnąc w 11 razy szybszym tempie niż tradycyjny rynek modowy. Tak duża dynamika wzrostu rynku second hand wynika w dużej mierze ze znaczącego wzrostu liczby osób, które dopiero rozpoczęły swoją przygodę ze zakupami odzieży używanej – takich osób według badań GlobalData (Resale Consumer Survey) było w samym 2020 roku w USA ponad 36 milionów. To, co miało kluczowy wpływ na tę liczbę, to pandemia COVID-19 oraz wynikająca z niej potrzeba większych oszczędności oraz przewartościowania swojego stosunku do ubioru i liczby posiadanych rzeczy.

Z badania GlobalData wynika, że w 2020 roku aż 86% respondentów było skłonnych do kupowania odzieży używanej wobec tylko 45% 4 lata wcześniej. Z tego samego badania wynika, że ci konsumenci, dla których 2020 rok oznaczał oszczędności, kupili średnio około 7 sztuk odzieży używanej, którą w poprzednich latach zakupiliłby jako nową. Autorzy raportu podkreślają jak bardzo duży wpływ na środowisko ma zwiększenie udziału zakupu odzieży używanej oraz prowadzenie w tym segmencie obiegu zamkniętego.

Eksperci firmy McKinsey prognozują, że obieg zamknięty w branży modowej pozwoliłby zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o aż 143 miliony ton do 2030 roku.

W raporcie formy thredUP czytamy również, że na rynku modowym w najbliższych latach dominować będzie sprzedaż odzieży używanej czy też odzieży na wynajem.

Generacja Z na zakupach

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.