Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Generacja Z pokochała second handy. Zara i H&M już to wiedzą

Sprzedaż odzieży używanej powoli przebija się do świadomości polskich konsumentów, jako wyraz mody i dbałości o środowisko. Przykład zachowań konsumentów amerykańskich pokazuje, że jest to rynek, którego nie mogą lekceważyć nawet znane marki, jeśli chcą uniknąć spadku sprzedaży – wynika z raportu Inquiry.
Reklama

Eksperci z GlobalData prognozują, że udział rynku second hand w branży modowej urośnie w 2030 roku z 9% do 18%. W tym samym raporcie prognozuje się też, że nastąpi duże spowolnienie w rozwoju tradycyjnej mody i sprzedaży w takich sieciach, jak Zara czy H&M. Warto zaznaczyć, że grupą konsumentów mającą szczególne znaczenie w USA w przypadku rozwoju tego zjawiska jest przede wszystkim generacja Z, której zwyczaje i świadomość dotycząca zrównoważonego rozwoju zdecydowanie odbiegają od postaw prezentowanych przez starsze pokolenia. Aż 40% tej grupy kupiło używane odzież, buty lub akcesoria w ciągu ostatnich 12 miesięcy wobec jedynie 16% w grupie pokolenia baby boomers.

Marki otwarte na second handy

- Badanie rynku amerykańskiego pokazuje, że pandemia COVID-19 znacząco zmieniła postawy i plany konsumentów związane z zakupem odzieży. Przede wszystkim ponad połowa z nich podkreśla konieczność oszczędności w zakresie kupowania ubrań. Ponadto 33% badanych znacznie bardziej zwraca obecnie uwagę na przyjazną środowisku odzież w porównaniu do czasu sprzed pandemii. Konsumenci stali się także dużo bardziej wrażliwi na jakość noszonej odzieży, oraz bardziej przeciwni marnowaniu zarówno odzieży i pieniędzy na niepotrzebne produkty wiszące w szafie – czytamy w raporcie Inquiry.

Analizując znaczący wzrost zjawiska second hand nie można pominąć perspektywy samych sieci i marek. Według badań na grupie 50 marek modowych z rynku amerykańskiego 60% sieci deklaruje otwartość wobec wprowadzenia oferty odzieży używanej dla swoich klientów. Dodatkowo 42% przedstawicieli przebadanych sieci twierdzi, że to właśnie segment odzieży używanej będzie najważniejszy w ciągu następnych 5 lat. Branża podkreśla jednak, że inwestycje w obieg zamknięty wymagałby wsparcia ze strony rządów z uwagi na ograniczenia związane z logistyką tego rodzaju przedsięwzięcia.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.