Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

GfK: Segment RTV/AGD wzrośnie w tym roku o około 12 proc.

GfK prognozuje, iż rok 2021 dla całego rynku technicznych dóbr konsumenckich (tzw. TCG) zamknie się szacunkową wartością 1414 miliardów USD, co stanowiłoby 12-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
Reklama

Urządzenia TCG, które cieszą się największą popularnością w okresie Black Friday, po raz kolejny konkurować będą w tym roku z sektorami takimi jak turystyka czy moda.

Ze względu na rosnącą inflację i wyższe ceny konsumenci końcowi oczekują atrakcyjnych ofert w tygodniu Black Friday. Z drugiej strony dla detalistów największy rabat nie zawsze przynosi największy sukces sprzedażowy.

Obecnie, tradycyjna sprzedaż w sklepach stacjonarnych wraca do łask i odbudowuje skalę. Jednak kluczem do sukcesu detalistów podczas tegorocznego sezonu promocyjnego nie będą zabiegi czysto sprzedażowe, a będzie nim mix podejścia omnichannelowego.

 

TCG podczas Black Friday

Ubiegłoroczny tydzień Black Friday wypadł w trakcie pandemii, co spowodowało, iż 53 procent zakupów w tym okresie odbyło się w kanale online. Tym samym udział e-commerce w sprzedaży po raz pierwszy w historii przewyższył udział handlu stacjonarnego. Bieżący rok skłonił zarówno konsumentów, jak i detalistów do ponownego przemyślenia swoich strategii.

Po burzliwym 2020 roku światowa gospodarka wraca do poziomów sprzed pandemii. Niemniej jednak w perspektywie sprzedaży na rynku urządzeń TCG powrót ten nie będzie odzwierciedlony w stosunku jeden do jednego. Urządzenia TCG, które cieszą się największą popularnością w okresie Black Friday, po raz kolejny konkurować będą w tym roku z sektorami takimi jak turystyka czy moda. Dodatkowo, na poziom sprzedaż urządzeń TCG negatywnie wypływać będą niestabilność łańcuchów dostaw oraz wynikające z tego wzrosty cen, przenoszone na konsumenta końcowego.

Niezależnie od wymienionych niekorzystnych okoliczności wpływających na tegoroczny Black Friday, GfK prognozuje, iż rok 2021 dla całego rynku technicznych dóbr konsumenckich zamknie się szacunkową wartością 1414 miliardów USD, co stanowiłoby 12-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

Ze względu na rosnącą inflację i wyższe ceny konsumenci końcowi oczekują atrakcyjnych ofert w tygodniu Black Friday. Z drugiej strony dla detalistów największy rabat nie zawsze przynosi największy sukces sprzedażowy, ponieważ przy popycie przewyższającym podaż, szczególnie w poszukiwanych kategoriach produktów, wystarczyć może niewielka (w porównaniu do okresu przed pandemią) zachęta do zakupu.  

Home Office i zdalna edukacja

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.