PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

GfK: W pierwszym kwartale br. polski rynek oczyszczaczy powietrza był wart 50 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 4 czerwca 2020 14:49

Smog, zanieczyszczone powietrze oraz sposoby poprawy jego jakości, obok zmian klimatycznych, to jedno z najpoważniejszych wyzwań cywilizacyjnych. W okresie pandemii i wzmożonej debaty na temat skuteczności maseczek, temat mechanicznego oczyszczania powietrza staje się szczególnie aktualny. W tym kontekście rynek urządzeń air treatment jest bardzo perspektywiczny - wynika z analizy GfK.

W ramach grupy produktowej air treatment wyróżniamy wiele typów urządzeń, w tym cztery kategorie, które są najpopularniejsze na polskim rynku i stanowią gros sprzedaży: oczyszczacze powietrza (air cleaner mono), oczyszczacze powietrza z funkcją nawilżania (cleaning + humidifier), nawilżacze (humidifier mono) oraz pochłaniacze wilgoci (dehumidifier mono).

W pierwszym kwartale tego roku ponad 80 proc. rynku w ujęciu wartościowym należało do oczyszczaczy powietrza. Tak wysoki udział tej kategorii w całości rynku urządzeń air treatment był spowodowany przede wszystkim stosunkowo wysoką jednostkową ceną tych urządzeń (średnio około 1000 zł) w porównaniu do jednostkowych cen urządzeń z pozostałych kategorii.

Z kolei w ujęciu ilościowym w całości rynku dominuje kategoria nawilżaczy. W pierwszym kwartale 2020 roku co trzecie urządzenie sprzedane typu air treatment należało do kategorii nawilżaczy powietrza.

Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insight Solution w GfK, komentuje:
– Struktura udziałów rynkowych poszczególnych marek oczyszczaczy powietrza pokazuje, że wciąż mamy do czynienia ze stosunkową młodą grupą produktową z bardzo dużymi szansami na dynamiczny rozwój. Pojawienie się każdej nowej, a w szczególności silnej, marki powoduje, iż w zależności od kategorii, udział w rynku poszczególnych graczy zmienia się w sposób diametralny. Zatem, o ile istnieje już jakaś hierarchia producentów, to nadal miejsca na podium są wolne i czekają na markę, która wypracuje sobie pozycję dominującą. Dynamika i perspektywy rynku są ogromne. Jako ilustrację powyższej tezy podam dwa wnioski wynikające z naszych analiz – obserwujemy rosnącą rolę marek, które jeszcze kilka miesięcy temu były praktycznie niezauważalne na rynku oraz wniosek #2 – lider zestawienia w kategorii oczyszczaczy z funkcją nawilżania zajmuje odległą pozycję wśród producentów oczyszczaczy mono.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.