Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

GfK: W pierwszym kwartale br. polski rynek oczyszczaczy powietrza był wart 50 mln zł

Smog, zanieczyszczone powietrze oraz sposoby poprawy jego jakości, obok zmian klimatycznych, to jedno z najpoważniejszych wyzwań cywilizacyjnych. W okresie pandemii i wzmożonej debaty na temat skuteczności maseczek, temat mechanicznego oczyszczania powietrza staje się szczególnie aktualny. W tym kontekście rynek urządzeń air treatment jest bardzo perspektywiczny - wynika z analizy GfK.
Reklama

W ramach grupy produktowej air treatment wyróżniamy wiele typów urządzeń, w tym cztery kategorie, które są najpopularniejsze na polskim rynku i stanowią gros sprzedaży: oczyszczacze powietrza (air cleaner mono), oczyszczacze powietrza z funkcją nawilżania (cleaning + humidifier), nawilżacze (humidifier mono) oraz pochłaniacze wilgoci (dehumidifier mono).

W pierwszym kwartale tego roku ponad 80 proc. rynku w ujęciu wartościowym należało do oczyszczaczy powietrza. Tak wysoki udział tej kategorii w całości rynku urządzeń air treatment był spowodowany przede wszystkim stosunkowo wysoką jednostkową ceną tych urządzeń (średnio około 1000 zł) w porównaniu do jednostkowych cen urządzeń z pozostałych kategorii.

Z kolei w ujęciu ilościowym w całości rynku dominuje kategoria nawilżaczy. W pierwszym kwartale 2020 roku co trzecie urządzenie sprzedane typu air treatment należało do kategorii nawilżaczy powietrza.

Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insight Solution w GfK, komentuje:
– Struktura udziałów rynkowych poszczególnych marek oczyszczaczy powietrza pokazuje, że wciąż mamy do czynienia ze stosunkową młodą grupą produktową z bardzo dużymi szansami na dynamiczny rozwój. Pojawienie się każdej nowej, a w szczególności silnej, marki powoduje, iż w zależności od kategorii, udział w rynku poszczególnych graczy zmienia się w sposób diametralny. Zatem, o ile istnieje już jakaś hierarchia producentów, to nadal miejsca na podium są wolne i czekają na markę, która wypracuje sobie pozycję dominującą. Dynamika i perspektywy rynku są ogromne. Jako ilustrację powyższej tezy podam dwa wnioski wynikające z naszych analiz – obserwujemy rosnącą rolę marek, które jeszcze kilka miesięcy temu były praktycznie niezauważalne na rynku oraz wniosek #2 – lider zestawienia w kategorii oczyszczaczy z funkcją nawilżania zajmuje odległą pozycję wśród producentów oczyszczaczy mono.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum