PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Główny akcjonariusz CCC oczekuje, że firma odzyska dawną rentowność

Autor: PAP Biznes 29 stycznia 2020 18:28

Głównym celem grupy CCC jest odzyskanie dawnej rentowności - poinformował Dariusz Miłek, założyciel i główny akcjonariusz CCC. Dodał, że poprawa wynikająca z podjętych w ubiegłym roku działań będzie widoczna od drugiej połowy tego roku.

"Głównym celem jest odzyskanie dawnej rentowności firmy" – powiedział przewodniczący rady nadzorczej, główny akcjonariusz Dariusz Miłek.
 
W opublikowanej w środę strategii rozwoju do końca 2022 r. grupa CCC zakłada zmniejszenie wydatków inwestycyjnych oraz redukcję zadłużenia, maksymalnie do jednokrotności zysku EBITDA. Spółka planuje wzrost przychodów do 8,5-9 mld zł, chce też zwiększyć rentowność operacyjną do 8,5-9,5 proc.
 
W 2019 roku, według wstępnych danych, przychody grupy wyniosły 5,8 mld zł, a marża EBIT wyniosła 2 proc. Rok wcześniej sprzedaż wynosiła 4,7 mld zł, a rentowność EBIT 8 proc. W 2017 roku marża EBIT wynosiła 10 proc.
 
Strategia CCC przewiduje również wzrost udziału sprzedaży internetowej do 35-40 proc. przychodów grupy z 24 proc. w 2019 roku.
 
"Jesteśmy zadowoleni z transformacji, jaką przeszła grupa w ostatnich dwóch latach. Przy takim sposobie myślenia o handlu, jaki prezentowaliśmy jeszcze trzy lata temu, dziś nie mielibyśmy żadnych szans. Otoczenie się zmieniło i w tym momencie jesteśmy bardziej gotowi na te zmiany, zaawansowani technologicznie, e-commercowo" - powiedział Dariusz Miłek.
 
Wskazał, że koszty wdrażanych projektów, m.in. budowy omnichannel są widoczne w wynikach grupy za 2019 rok.
 
„Praca, którą wykonaliśmy przez ostatnie dwa lata będzie mieć wpływ na to, gdzie będziemy w kolejnych latach. (…) Czekamy na monetyzację projektów realizowanych w 2019 r. Zakładamy, że w przyszłym roku to się zmonetyzuje. Dlaczego w tym roku nie osiągniemy jeszcze takiego sukcesu? Dajemy sobie tolerancję błędu. Tak jak zapowiadałem, zakładamy, że poprawa będzie od drugiego półrocza tego roku, bo wchodzimy z nową kolekcją” - powiedział Miłek.
 
Wskazał, że w 2019 r. spółkę kolejny raz zaskoczyła pogoda i brak zimy.
 
"Musimy stać się firmą mniej zależną od czynników pogodowych, stawiać bardziej na buty sportowe i obuwie całoroczne, na rozwój fashion" - powiedział Miłek.
 
Jak powiedział szef rady nadzorczej, za nietrafione można uznać inwestycje w największe sklepy CCC. Być może błędem było też przejęcie biznesu w Szwajcarii (spółka Karl Voegele), ale jest szansa na jego uratowanie.
 
"Poczekajmy na kolekcję wiosenną. Jeśli nie będzie efektów, będziemy się zastanawiać nad dalszymi krokami" - powiedział, dodając, że według założeń po 2020 r. w wynikach grupy nie będzie strat z tytułu Karl Voegele.
 
W ocenie głównego akcjonariusza wiele rzeczy się jednak udało. Spółka zadowolona jest m.in. ze zbudowanej skali w detalu i e-commerce, z konceptu odzieżowego Modivo czy projektu esize. me.
 
Miłek wskazał, że jest potencjał do poprawy marży. Nie wykluczył podwyżek cen produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • CA 2020-02-20 11:34:42

    Właśnie widać tę podwyżkę produktów - minus 20% na nową kolekcję z okazji Walentynek, tak samo z okazji Tłustego Czwartku.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.