PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Główny akcjonariusz Redanu przeznaczy 10 mln zł na zakup nowej kolekcji „Top Secret”

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2020 10:18

Główny akcjonariusz Redanu przeznaczy 10 mln zł na zakup nowej kolekcji „Top Secret” fot. materiały prasowe

Radosław Wiśniewski, główny akcjonariusz oraz członek Rady Nadzorczej Redanu, zaoferował udostępnienie finansowania do kwoty 10 mln zł na zakup nowej kolekcji marki Top Secret. Zgodnie z opublikowanymi wynikami finansowymi za 2019 r. Grupa Kapitałowa w minionym roku uzyskała 367 mln zł przychodów. W bieżącym roku epidemia COVID-19 wymusiła natomiast weryfikację planów rozwoju sieci modowej. W wyniku wdrożonych zmian m.in. w zakresie strategii rozwoju kolekcji w kolejnych miesiącach oczekiwany jest wzrost marży handlowej oraz stopniowy wzrost sprzedaży.

Radosław Wiśniewski będący głównym akcjonariuszem Redanu (ma 45,8% głosów na WZA) i członkiem Rady Nadzorczej zadeklarował zapewnienie środków finansowych potrzebnych na  zakup nowej kolekcji marki Top Secret do kwoty 10 mln zł. Podkreślił jednocześnie, że jego decyzja uwarunkowana jest pozytywnymi decyzjami instytucji finansowych w kwestii przedłużenia finansowania Redan SA i Top Secret Sp. z o.o.

Grupa Redan podsumowała również wyniki finansowe osiągnięte w 2019 r. W tym okresie uzyskała 367 mln zł przychodów czyli o około jedną trzecią mniej niż w 2018 r. Tak znaczący spadek wynika w dominującej części z zakończenia sprawowania przez Redan SA kontroli nad TXM SA w restrukturyzacji począwszy od 18 lipca 2019 r. Natomiast suma całkowitych dochodów przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wyniosła -44,5 mln zł i była na porównywalnym poziomie względem poprzedniego roku. Z kolei sieć Top Secret, na rozwoju której koncentruje się obecnie strategia Grupy Redan, w minionym roku uzyskała 243,4 mln zł obrotów, co oznacza minimalny spadek w porównaniu do poprzedniego roku.

- W minionym roku dokonaliśmy rewizji modelu planowania, zasad projektowania kolekcji i polityki cenowej tak, aby z jednej strony wielkość zamówienia ustalana była w sposób bardziej zrównoważony, a charakter kolekcji był bardziej handlowy, z drugiej – aby pozwalała na uzyskanie wyższej marży handlowej. Efekty przeprowadzonych działań powinny być w pełni widoczne w sezonie wiosna-lato 2020 r. Ze względu na epidemię COVID-19 i wynikający z niej lock-down, a potem spadek sprzedaży nie możemy uzyskanych danych wprost porównać do roku 2019, ale z wyników uzyskanych w maju i czerwcu jesteśmy zadowoleni - powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.

W związku z epidemią COVID-19 Grupa Redan wprowadziła zmiany do planów sprzedaży na rok 2020 i 2021.

Przeczytaj także:

- Zakładamy w br. spadek sprzedaży w sklepach Top Secret w Polsce o 41% w porównaniu do roku 2019. Jednak, obroty uzyskane w maju i czerwcu br. przekraczają wartości planowane na ten okres odpowiednio o ok. 6% i ok. 19%. Wypracowana w maju wysokość marży była zgodna z przyjętą w skorygowanym planie sprzedaży na 2020 r., a w czerwcu wyższa o ok. 5 p.p. Uzyskane wyniki wskazują zatem, że zmodyfikowany plan na 2020 r. jest realizowany, a wdrożone zmiany w kolekcji przynoszą oczekiwane efekty – podkreślił Bogusz Kruszyński. Dodał, że wyniki maja i czerwca wskazują na potencjał do skutecznego konkurowania na rynku. Pomagają w tym realizowane już od wielu lat dostawy towarów w trybie „just in time”, które zapewniają większą elastyczność w reagowaniu na wahania popytu i potrzeb klientów. Minimalizuje to również ryzyko nadmiernego zapasu na koniec sezonu.


KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7093
Ilość aktualnych ofert: 432336

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.