Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Grupa MOL nie chce być tylko stacją paliw. Rozwija koncept Fresh Corner (galeria)

Grupa MOL zamierza przekształcić swoją dotychczasową, tradycyjną sieć stacji paliw w szerszy biznes oferujący produkty i usługi konsumenckie, które kładą podwaliny pod dalszy wzrost w drugiej połowie lat 2020.
Reklama

Kilka lat temu, MOL wprowadził na rynek nową koncepcję sprzedażową, Fresh Corner – markę własną, oferującą kawę, świeżą żywność oraz ofertę codziennych zakupów spożywczych. Obecnie w regionie działa ponad 450 punktów Fresh Corner i wciąż powstają kolejne. Dzięki temu w 2017 r.
wzrost marży na ofercie pozapaliwowej przekroczył już tempo wzrostu marży na paliwach. Rośnie również jej udział w całkowitej marży detalicznej, osiągając rekordowe 26 proc. w ostatnim kwartale roku 2017. Do roku 2021 Grupa oczekuje dalszego wzrostu do 30 proc.

Oferowanie świeżej kawy było jedną z głównych idei stojących za koncepcją Fresh Corner. Dziś w ofercie znajduje się ponad 20 jej odmian, a klienci mogą samodzielnie przyrządzić ją w samoobsługowych ekspresach lub skorzystać z obsługi baristy. Co ciekawe, w 2017 r. MOL sprzedawał średnio 1,3 kubka kawy na sekundę.

MOL wprowadził do oferty Fresh Corner nabiał, wypieki i świeżo wypiekane pieczywo, ale też szeroką ofertę gastronomiczną, w tym świeże kanapki, hot dogi, zupy itp. W ofercie znajdują się także produkty sezonowe czy regionalne, a także szeroka oferta zdrowej żywności.

Produkty „fit”, jak i jakościowa żywność dostarczana przez niewielkich regionalnych dostawców, są coraz ważniejszymi elementami oferty. Kilka lat temu na Słowacji ruszył program współpracy z lokalnymi dostawcami pod nazwą „Nasze Najlepsze” („Naše Najlepšie”) działający w sieci Slovnaft. Dostawcy mogli zgłaszać swoje produkty, które chcieliby zaoferować na stacjach. W pierwszej fazie wybranych zostało ponad 50 produktów, a o wyborze decydowały takie czynniki, jak: słowacka produkcja, świeże składniki, skład, walory smakowe, jakość oraz tradycyjne metody produkcji.

Jednocześnie, celem Grupy MOL jest stała poprawa w zakresie różnorodności oferty, promocji, a także dostosowanie i personalizacja poszczególnych punktów sprzedaży w zależności od lokalnych uwarunkowań.

Przykładem jest tu otwarta w ub.r. najnowocześniejsza stacja pod marką Slovnaft w Bratysławie, która posiada psią myjnię, samoobsługowe kasy, salonik Forbes Business Lounge, gdzie można zorganizować spotkanie biznesowe.

MOL ma także aspiracje, by wprowadzać innowacyjne usługi, jakich mogą potrzebować konsumenci w podróży, np. możliwości dokonania zakupów online, odbioru zamówień na stacjach, automatycznej obsłudze kasjerskiej itp. Aby być skutecznym w każdym z powyższych wyzwań, MOL będzie musiał opracować system zaawansowanych rozwiązań z zakresu analizy danych, która pozwoli firmie zbudować wiedzę na temat klientów, opartą na danych zbieranych w czasie rzeczywistym i dzięki temu dostarczyć bardziej spersonalizowane doświadczenia dla konsumentów. Odpowiednie rozwiązania cyfrowe mają przyczynić się nie tylko do prześcignięcia ofert innych stacji benzynowych, ale także umożliwić konkurowanie z czołowymi sklepami detalicznymi. Firma planuje dalszy rozwój systemu lojalnościowego, a także wdrażanie rozwiązań z zakresu „data lake”, „digital signage”, chatbotów oraz zintegrowanej platformy mobilnej.

Grupa MOL posiada sieć blisko 2000 stacji paliw w 10 krajach, zlokalizowanych w zasięgu własnych rafinerii. Stacje z Grupy MOL codziennie odwiedza 1 mln klientów.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum