PARTNER PORTALU

Grupa VRG: Vistula zyska nowy format

Autor: EK 6 lipca 2021 12:32

Grupa VRG: Vistula zyska nowy format fot. Vistula odrabia okres zamknięcia sklepów stacjonarnych

Grupa VRG ma za sobą dwa mocne sprzedażowo miesiące (po otwarciu sieci stacjonarnej). Sprzedaż VRG osiągnęła w ubiegłym miesiącu wartość 104,9 mln zł, o 26,1 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2020 r. Pomimo niższego o ok 20 proc. ruchu klientów w salonach, sprzedaż Grupy przekroczyła w czerwcu wynik z 2019 roku. Narastająco w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku szacunkowe wyniki sprzedaży osiągnęły wartość 415, 9 mln zł (wzrost o 11,7 proc. w porównaniu z 2020 rokiem).

Notowany w czerwcu wzrost sprzedaży miał miejsce w obu segmentach – zarówno odzieżowym, jak i jubilerskim. Rok do roku sprzedaż w segmencie odzieżowym była wyższa o 22,7 proc., w segmencie jubilerskim o 31,9 proc.

- Jesteśmy zadowoleni z czerwca i szerzej z obu miesięcy od momentu otwarcia od 4 maja salonów po lockdownie. Szczególnie cieszy nas wysoka konwersja i wyższa niż w 2020 roku średnia cena. Notujemy wyższą niż rok temu sprzedaż, zarówno pod kątem wartości, jak i sztukowo. Ważne, że trend ten utrzymał się, co wskazuje na to, że efekt odłożonego popytu nie był głównym drajwerem sprzedaży w maju. Miał na pewno znaczenie, ale wyraźne ożywienie w sprzedaży odzieży formalnej pokazuje nam, że popyt buduje przede wszystkim powrót do życia społecznego i zwiększanie liczby typowych dla tego okresu uroczystości: komunii i ślubów. Zakładamy, że podobny wpływ w drugim półroczu będzie miało zwiększanie intensywności życia biznesowego, wraz z powrotem nie tylko do biur, ale też targów, kongresów i innych wydarzeń służbowych – komentuje Radosław Jakociuk, Wiceprezes VRG, odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

VRG zakłada, że w cały roku udział sprzedaży online w całym wolumenie powinien utrzymywać się na poziomie powyżej 20 proc. Jak podkreślają przedstawiciele zarządu obecnie spółka skupia się w e-commerce na rozwoju nowych funkcjonalności (m.in. płatności odroczone i aplikacje sprzedażowe) oraz zwiększaniu obecności marek VRG na platformach e-commerce (np. Zalando). Zgodnie z zasadą omnichannel pod kątem cen spółka zarządza obecnie promocjami jednolicie we wszystkich kanałach – co ma służyć ochronie marży również w e-sklepach.

Czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym grupa VRG poprawiła marżę brutto na sprzedaży. Wyniosła ona 56,2 proc. niemal 6 p.p. więcej, niż w czerwcu 2020. Narastająco w bieżącym roku spółka poprawiła marże o 4,1 p.p. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

- Przed nami kolejny kwartał, który przebiegał będzie pod wpływem letnich wyprzedaży i przygotowań do sezonu jesień-zima. Mamy mocną pozycję płynnościową, to się nie zmienia i dobre miesiące tą pozycję tylko wzmacniają. Choć nie zakładamy w naszych scenariuszach kolejnych lockdownów w drugiej połowie roku, gdyby do nich doszło będziemy na pewno dobrze przygotowani – tak pod kątem finansowym, jak i operacyjnym – mówi Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu i CFO VRG.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,49

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.