Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

H&M ma za sobą zwyżkowy kwartał, ale sprzedaż w marcu o 46 proc. w dół rdr.

Pierwszy kwartał (liczony od 1 grudnia 2019 r. do 29 lutego 2020 r.) w H&M upłynął pod znakiem wzrostów. Zwyżkowy trend zaburzyła pandemia. Odzieżowy potentat wprowadza strategię, która pozwoli złagodzić negatywy wpływ koronawirusa. Odroczone i zmniejszone nakłady inwestycyjne, negocjacje w sprawie obniżki czynszów, skrócony czas pracy dziesiątek tysięcy pracowników - to tylko część działań, jakie wdraża grupa.
Reklama

W badanym okresie sprzedaż netto grupy H&M wzrosła o 8 procent. Wyłączając rynki, które zostały najbardziej dotknięte w ciągu kwartału przez sytuację związaną z koronawirusem Covid-19, sprzedaż grupy H&M o 7 procent. Z kolei sprzedaż online poszybowała w górę o 48 proc.

Marzec przyniósł mocne osłabienie. W wyniku szybkiego globalnego rozprzestrzeniania się wirusa Covid-19 sprzedaż znacznie spadła - o 46 proc. w porównaniu do marca 2019. Na dzień 31 marca, na największych rynkach grupy, zamknięto 3778 z 5065 sklepów. Z kolei sprzedaż online w marcu br. wzrosła o 17 procent. Cyfrowe kanały sprzedaży pozostają otwarte na 47 z 51 rynków internetowych grupy.

Jak informuje H&M, podjęto wszystkie środki, aby złagodzić wpływ koronawirusa. Propozycja rezygnacji z dywidendy, odroczone i zmniejszone nakłady inwestycyjne, negocjacje w sprawie obniżki czynszów, skrócony czas pracy dziesiątek tysięcy pracowników, zwiększona aktywność w kanałach cyfrowych - to tylko niektóre z nich.

całość na propertynews.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum