H&M nie notuje wzrostów sprzedaży. Skąd biorą się kłopoty sieci?
Szwedzka sieć H&M w drugim kwartale tego roku nie odnotowała wzrostu sprzedaży, kolejny kwartał z rzędu. Drugi największy na świecie detalista modowy stara się pozyskać klientów, ale traci przewagę nad konkurentem Inditex – pisze agencja Reuters. Inwestorzy nie są pewni, czy firma ma realistyczny plan nadążenia za szybkimi zmianami na rynku, związanymi z digitalizacją branży detalicznej.
Zyski H&M zmniejszyły się w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ coraz mniej kupujących odwiedza modowe sklepy tej marki, które przynoszą znaczną część przychodów spółce.
H&M podało, że sprzedaż w drugim kwartale 2018 r. (w okresie 1 marca do 31 maja), liczona w walucie lokalnej nie uległa zmianie w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. Jest to drugi kwartał bez wzrostu i wynik poniżej oczekiwań analityków ankietowanych przez Reuters, którzy spodziewali się wzrostu o 0,5 proc. Sprzedaż netto (bez VAT), wzrosła o 1 procent do 52,0 miliarda koron (4,4 miliarda funtów), poniżej oczekiwań analityków, na poziomie 3 procent.
Przeczytaj także:
Natomiast największy rywal H&M, firma Inditex (właściciel marki Zara), w kwartale od lutego do kwietnia 2018 r. odnotował wzrost sprzedaży w walucie lokalnej o 7 procent.
H&M w 2017 r. zapoczątkował rewizję miksu sklepów i marek wchodzących w skład sieci. Spółka zapowiada większą liczbę zamknięć sklepów H&M i szybszą ekspansją nowszych marek. Pracuje również nad nową koncepcją sklepu pod marką H&M.
Przeczytaj także:
Przypomnijmy, w pierwszym kwartale 2018 r. zysk operacyjny H&M spadł o 62 proc. Z kolei w IV kwartale 2017 r. firma zanotowała rekordowy spadek sprzedaży. Szwedzka marka przegrywa z konkurencją – Zarą i ASOS-em, które usprawniły łańcuch dostaw.
Analitycy uważają, że H&M ma problem z marką, która nie jest najtańsza i nie jest najlepszej jakości.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 10:56 PayPo i IdoSell rozpoczynają współpracę
- 10:55 Powstaje dziesiąte w Polsce centrum logistyczne Amazona
- 10:33 Wolt ruszył z dowozami jedzenia w Łodzi
- 10:27 Action otworzył sklep w parku handlowym w Koninie
- 10:22 Rzecznik MŚP postuluje o ulgi dla małych firm w spłacie zaległych zobowiązań...
- 10:13 Branża centrów handlowych rozważa podjęcie kroków prawnych wobec Skarbu Państwa
- 10:09 Wystartowała kampania PEPSI przygotowana przez Agencję K2
- 10:07 Sprzedaż ubrań i butów przez wirusa spadła o 6 mld zł
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Żerań), 68.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Targówek (Bródno), Toruńska, 54.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Horbaczewskiego, 47.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Krzyki-Partynice (Krzyki), Gliniana, 56.05 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.