H&M widzi duży potencjał w rynku odzieży używanej

Autor: dlahandlu.pl 8 września 2020 12:43

H&M widzi duży potencjał w rynku odzieży używanej Rynek ubrań z drugiej ręki rośnie, fot. Shutterstock

Marka COS, część grupy H&M, uruchamia własną platformę sprzedażową Resell, na której klienci mogą sprzedawać i kupować używane ubrania. Platforma jest zarówno drogą do zrównoważonego rozwoju, jak i szansą biznesową.

Resell pozwala klientom kupować i sprzedawać odzież COS, marka pobiera przy tym 10 proc. opłaty za koszty operacyjne. W ten sposób Resell przypomina inne wschodzące gwiazdy biznesu "z drugiej ręki", takie jak Vinted i The RealReal. Platforma zostanie uruchomiona jeszcze w tym miesiącu w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Szwedzka grupa inwestuje coraz więcej w biznesy "second-hand", czy to poprzez koncepcję outletu vintage (Afound), wyselekcjonowaną sekcję używanych ubrań w nowych sklepach flagowych, czy też zakup 70 proc. udziałów w Sellpy. Ambicją szwedzkiego giganta mody jest, aby do 2030 r. używać wyłącznie materiałów pochodzących z recyklingu lub materiałów zrównoważonych. Nie jest to jednak jedyny cel: odzież używana staje się dużym biznesem.

W zeszłym roku GlobalData przewidywał, że światowy rynek odzieży używanej podwoi się do 2023 roku, osiągając 43 miliardy euro. ThredUp przewiduje nawet, że do 2028 roku rynek mody z drugiej ręki będzie tak duży, jak cała branża fast-fashion.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6258
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.