PARTNER PORTALU

H&M ze spadkiem sprzedaży o 21 proc.

Property News 31 marca 2021 13:16

H&M ze spadkiem sprzedaży o 21 proc. fot, shutterstock, H&M

Sprzedaż H&M w walutach lokalnych spadła o 21 proc. w pierwszym kwartale roku rozliczeniowego. Zamknięto czasowo około 1,8 tys. salonów, tj. około 36 procent całkowitej liczby sklepów grupy. Sprzedaż internetowa nadal rozwijała się bardzo dobrze.

Grupa H&M wyemitowała obligacje o wartości 500 mln euro w celu sfinansowania, między innymi, przyspieszonego przejścia na materiały z recyklingu. Program lojalnościowy H&M ma obecnie ponad 120 milionów członków na 26 rynkach. H&M powiększa zasięg e-commerce i wchodzi na kolejne platformy sprzedażowe na nowych rynkach.

- Chociaż odczuwamy niepewność, która wciąż istnieje z powodu pandemii, wspaniale jest widzieć duże zainteresowanie naszymi kolekcjami. Dysponując dobrze pozycjonowaną ofertą dla klientów, kontynuujemy naszą transformację z pełną szybkością, aby zapewnić długoterminowy, zrównoważony i zyskowny wzrost dla grupy H&M - mówi Helena Helmersson, CEO.

CEO H&M podsumowuje rok od wybuchu pandemii. - Chociaż nadal jest to w dużej mierze kwestia radzenia sobie z negatywnymi skutkami powtarzających się zamknięć sklepów, jasne jest, że klienci doceniają naszą ofertę. Kiedy pozwolono na otwarcie salonów na poszczególnych rynkach, sprzedaż w sklepach wzrosła, a jednocześnie sprzedaż internetowa nadal bardzo dobrze się rozwijała - mówi.

Pandemia przyspieszyła zmiany w obszarach takich jak cyfryzacja i zrównoważony rozwój. - Zwiększyliśmy tempo zmian, a dzięki naszym znaczącym inwestycjom w ostatnich latach jesteśmy w stanie coraz szybciej sprostać zmieniającym się zachowaniom klientów i wyższym oczekiwaniom - mówi Helena Helmersson. - Nasze inicjatywy cyfrowe są kontynuowane wraz z rozwojem naszej sieci sklepów stacjonarnych. Widzimy, że klienci chcą mieć możliwość obejrzenia, poczucia i przymierzenia odzieży w prawdziwym życiu, a także chcą korzystać z kanałów cyfrowych, aby odkrywać modę, inspirować się i robić zakupy. Patrząc w przyszłość, jeszcze bardziej wzmocnimy interakcję między kanałami, aby zaoferować klientom jak najlepsze doświadczenia związane ze wszystkimi naszymi markami - zapewnia.

W okresie grudzień 2020 - luty 2021, czyli w pierwszym kwartale fiskalnym H&M, odnotował stratę przed opodatkowaniem w wysokości 1,39 mld koron szwedzkich (159 mln dolarów). Rok wcześniej w tym kwartale miał zysk 2,50 mld koron. W marcu jednak sprzedaż odbiła o 55 proc.

H&M zapowiedział wstrzymanie wypłaty dywidendy na dorocznym walnym zgromadzeniu, zaznaczając, że widzi dobre perspektywy na jej wypłatę w drugiej połowie roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,75

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.