H&M znów ma kłopoty. Rosną zapasy, konieczna obniżka cen i zamknięcia sklepów
Wprowadzenie nowego systemu logistycznego, który miał usprawnić dostawy kolekcji ubrań do sklepów, napotkało szereg pułapek. W efekcie, zapasy magazynowe H&M jeszcze wzrosły, co prawdopodobnie przełoży się na dalszy spadek cen – informuje agencja Bloomebrg.
Firma odnotowała spadki wyników czwarty kwartał z rzędu, podczas gdy zapasy wzrosły do rekordowych 4 miliardów dolarów, co odpowiada 18,2 proc. sprzedaży. Poziom ten jest o 2 punkty procentowe większy niż rok wcześniej, tymczasem H&M dąży do zmniejszenia tej proporcji.
Szwedzki sprzedawca detaliczny rozpoczął wprowadzanie nowego systemu logistycznego, aby przyspieszyć wysyłkę, jednak napotkał niespodziewane przeszkody, które przerwały dostawy na rynki, w tym USA i Francję, a także spowolniły sprzedaż online w Skandynawii. H&M ze wszystkich sił stara się dostosować do nowej, cyfrowej rzeczywistości, w której klienci coraz częściej rezygnują z fizycznych sklepów, aby kupić odzież online.
Przeczytaj także:
Jak oświadczył dyrektor generalny Karl-Johan Persson, firma nadal ma przed sobą wiele ciężkiej pracy. Jego zdaniem, możliwa jest poprawa sytuacji w drugiej połowie roku.
H&M stara się dogonić Inditex SA, właściciela marki Zara. Konkurent szwedzkiej firmy znany jest z tego, że dostarcza nowe ubrania do swoich sklepów już w dwa tygodnie po ich zaprojektowaniu. Hiszpańska firma znacznie lepiej radzi sobie finansowo – w tym miesiącu ogłosiła wyniki, które pobiły prognozy analityków.
Przeczytaj także:
Natomiast w przypadku H&M, dane opublikowane na początku tego miesiąca pokazały, że sprzedaż w drugim kwartale nie uległa zmianie w lokalnych walutach, pomimo faktu, że sieć dodała 303 sklepy netto w ciągu 12 miesięcy (licząc do maja 2018 r.). H&M obniżyło plan zamknięcia sklepów w tym roku do 150 z wcześniej planowanych 170. Oznacza to, że detalista planuje 240 dodatkowych otwarć netto.
W marcu H&M deklarował, że zapasy powinny spaść do docelowego poziomu 12-14 procent sprzedaży w 2019 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- Pt 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- Pt 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Pt 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Pt 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
35,98
-
Śr
23,11
-
Min
14,40
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.