Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Intersport poprawia wyniki - czynnikiem sukcesu konsekwentna poprawa marży

Intersport Polska podał wstępne dane za IV kwartał roku obrotowego 2021/2022. Łączne przychody netto ze sprzedaży wyniosły 61 893 tys. zł i były wyższe o 80,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 34 293 tys. zł).
Reklama

Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez spółkę w IV kwartale roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła zmiana strategii w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych. Sklepy spółki funkcjonowały przez cały kwartał (w styczniu oraz częściowo w marcu 2021 r. sklepy zlokalizowane w centrach handlowych były zamknięte ze względu na Covid-19) . Zdecydowanie głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 45,2% (wzrost 4,6 p.p. w odniesieniu do IV kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży.

Wyniki finansowe Intersportu

W okresie od 1 stycznia do 31 marca 2022 r. spółka wypracowała rok do roku:
a) w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów obrót 38 809 tys. zł, marża 18 191 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 16 009 tys. zł, marża 6 873 tys. zł), obrót wzrósł o 142,4%, marża wzrosła o 163,9%.
b) sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego. Obrót 7 248 tys. zł, marża 2 672 tys. zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 5 583 tys. zł, marża 1 902 tys. zł ), obrót wzrósł o 29,8%, masa marży wzrosła o 40,%.

Narastająco w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2022 r. spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 231 777 tys. zł, czyli o 48,3% wyższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 156 321 tys. zł).

Prawie połowa ankietowanych (47%) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii – wskazują dane z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. Coraz większe zainteresowanie aktywnym trybem życia przełożyło się na większą sprzedaż w obu kanałach, co skutkowało również otwarciem nowych placówek firmy.

Reklama

Future of retail

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.